بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه‌های بارش‌زا تا اواخر این هفته کشور را در برمی‌گیرند و پدیده غالب این روزها کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه‌ای است.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بارش‌های امروز در استان‌های کردستان و کرمانشاه، اظهار کرد: تداوم بارش‌ها درجنوب استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و استان‌های زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، منتهی‌الیه غربی اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و جنوب استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

وی افزود: امروز بارش‌های حجیم را در استان‌های گیلان و مازندران و محورهای مواصلاتی استان‌های جنوبی رشته کوه البرز خواهیم داشت و بارش‌ برف در استان‌های کرمانشاه و کردستان رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه فردا هم بارش‌ها در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: انتظار می‌رود فردا بارش‌های حجیم را در استان‌های کرمان، هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از روز پنج‌شنبه سامانه بارش‌زا جدیدی کشور را در برمی‌گیرد، گفت: این سامانه بارشی در شمال غرب کشور فعالیت خواهد داشت و بیشترین بارش‌ها را در استانهای گلستان، مازندران، خراسان شمالی و بخش‌هایی از استان خراسان رضوی با بارش همراه باشد.

به گفته ضیاییان، پدیده غالب این هفته علاوه بر بارش رحمت الهی، کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه است که به ویژه در نیمه غربی کشور مشهود خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =