فولاد

منابع بازار اعلام کردند قیمت‌های فولاد چین برای صادرات اخیراً ثابت مانده است، اما تجارت به دلیل تقاضای ضعیف خرید از منطقه آسه‌آن (ASEAN) به عنوان مقصد اصلی عمده صادرات فولاد چین، عمدتاً کساد است.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای معدن، در ۱۱ ژانویه، قیمت صادراتی نورد گرم گرید SS۴۰۰ با ضخامت ۴.۷۵ میلی متر از سوی موسسه Mysteel در ۷۵۷ دلار در هر تن فوب بندر تیانجین شمال چین بدون تغییر نسبت به هفته قبل اعلام شد. قیمت صادراتی نورد سرد گرید SPCC با ضخامت یک میلی متری نیز نسبت به هفته گذشته در بندر تیانجین در ۸۵۴ دلار در هر تن ثابت بود.

یک صادرکننده فولاد مستقر در شرق چین در اظهار نظری گفت که شرکت او اخیراً به دلیل تقاضای ضعیف در ASEAN تنها توانسته است چند محموله به آفریقای جنوبی بفروشد.

وی افزود: تقاضای آسه‌آن برای CRC چین بسیار کم است چراکه فعالیت‌های تولید محلی به طور جدی تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای منطقه در آستانه آغاز جشنواره بهار و تعطیلات سال نو قمری در اواخر این ماه هستند، تقاضای فولاد منطقه ای ممکن است در کوتاه مدت کم باشد.

در چین، سال نوی چینی امسال (CNY) اول فوریه است و تعطیلات مربوط به آن از ۳۱ ژانویه آغاز و تا ۶ فوریه ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، کارخانه‌های فولاد چین نیز تا حدی به دلیل تعطیلات آتی سال نو CNY و همچنین به دلیل عرضه محدود، تمایلی به فروش ندارند.

دومین تاجر فولاد مستقر در شرق چین گفت: کارخانه‌ها سهمیه‌های کمتری را برای صادرات اختصاص می‌دهند.

او گفت: علاوه بر این، محصولات با منشاء هندی محبوب‌تر هستند زیرا رقابت‌پذیری قیمتی بیشتری نسبت به چین دارند.

یک ناظر بازار مستقر در شانگهای نیز اعلام کرد: خریداران در خاورمیانه و آسه‌آن تمایل بیشتری به خرید محموله های هندی نسبت به چینی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =