فوتبال ایران

در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فولاد مبارکه سپاهان میزبان فولاد خوزستان خواهد بود.

به گزارش ایراسین، هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰، با انجام ۸ بازی به پایان می‌رسد که طبق برنامه پرسپولیس تهران میهمان پدیده مشهد است. استقلال تهران در ورزشگاه آزادی پذیرای مس رفسنجان بوده و تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند. دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن میهمان نساجی مازندران خواهد بود، تیم‌های فجرسپاسی شیراز، پیکان تهران، گل گهر سیرجان و صنعت‌نفت آبادان پذیرای تیم‌های تراکتور تبریز، آلومینیوم اراک، هوادار و نفت مسجد سلیمان خواهند کرد.

در ادامه تحلیلی بر بازی های مهم هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران خواهیم داشت:

نساجی مازندران - ذوب آهن ساعت ۱۵

ذوب آهن پس از شکست ۲ بر صفر مقابل پرسپولیس در هفته یازدهم، ۲ پیروزی شیرین مقابل تراکتورسازی تبریز و فجرسپاسی شیراز به دست آورد و با روحیه‌ای بسیار خوب میهمان میزبانی است که خودش نیز میهمان خواهد بود. دیدار تیم‌های نساجی مازندران و ذوب‌آهن در ورزشگاه امام رضا مشهد راس ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

تیم نساجی دیدار خانگی پیشین خود را در استادیوم نقش جهان اصفهان در برابر نفت مسجد سلیمان برگزار کرد. استادیوم شهدای ساری که پیش از این میزبان بازی‌های نساجی در فصل جاری بوده قرار است با کاشت چمن رولی تا پیش از بازی با پرسپولیس در هفته دوم دور برگشت لیگ برتر دوباره مهیای میزبانی از بازی‌های خانگی نساجی شود. استادیوم شهید وطنی، استادیوم خانگی نساجی، در دست بازسازی است و به نظر می‌رسد تا پایان فصل قادر به میزبانی از تیم نساجی نخواهد بود. ذوبی‌ها می‌توانند از این امتیاز بهره ببرند و با سوغات ۳ امتیازی مشهد مقدس را ترک کنند.

نساجی مازندران دو هفته است که مقابل حریفان تن به تساوی داده و در این بازی به دنبال ۳ امتیاز است. نساجی با ۱۶ امتیاز در رده دهم و ذوب آهن نیز با ۱۷ امتیاز در جایگاه نهم ایستاده است.

مصاف محرم نویدکیا و جواد نکونام در نقش جهان

پدیده مشهد - پرسپولیس تهران ساعت ۱۵

پیش‌بینی می‌شود سرخ‌پوشان پایتخت مقابل بحرانی‌ترین تیم لیگ کار دشواری نداشته باشند. پدیده در این فصل بردی را کسب نکرده و متحمل ۱۰ شکست شده است؛ آمدن داود سیدعباسی هم نتوانست به این تیم شوک وارد کند و آن را از قعر جدول نجات دهد. سرخ‌پوشان پایتخت اکنون با ۲۸ امتیاز در رده دوم پس از استقلال ۲۹ امتیازی ایستاده‌اند. باید ببینیم که آیا داود سیدعباسی در بازی امروز مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی شگفتی خلق می‌کند و یا یازدهمین شکست را متحمل می‌شوند.

مصاف محرم نویدکیا و جواد نکونام در نقش جهان

استقلال تهران - مس رفسنجان ساعت ۱۷:۰۰

مس رفسنجان هفته گذشته طوفان به پا کرد و با ۳ گل تیم صنعت‌نفت آبادان را شکست داد و امروز به مصاف حریفی خواهد رفت که در هفته سیزدهم تا دقیقه ۹۲ پیروز میدان بود، اما در نهایت مقابل آلومینیوم اراک تن به تساوی یک بر یک داد. با توجه به اینکه بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و شاگردان فرهاد مجیدی این میزبان هستند، کار برای مسی‌ها بسیار مشکل خواهد بود. عملکرد شاگردان محمد ربیعی تا پایان هفته سیزدهم بسیار خوب بوده و آن‌ها با کسب ۲۲ امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارند.

مصاف محرم نویدکیا و جواد نکونام در نقش جهان

فولاد مبارکه سپاهان – فولاد خوزستان ساعت ۱۷:۰۰

تیم های فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان در حالی در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند که سپاهان یکی از مدعیان این فصل قهرمانی است و فولاد نیز که فصل را خوب شروع نکرده بود حالا با جواد نکونام در میانه میدان حضور دارد و در اندیشه صعود به رتبه‌های بالایی جدول است.

فولاد خوزستان تا به اینجای فصل ۴ پیروزی داشته، ۶ تساوی و ۳ شکست کسب نموده است و با ۱۸ امتیاز در رده هفتم جدول حضور دارند.

شاگردان جواد نکونام این فرصت را دارند تا در صورت پیروزی برابر سپاهان یک پله در جدول صعود کنند اما در صورت ناکامی ممکن است چند پله سقوط را تجربه کنند.

در آن سوی میدان، شاگردان محرم نویدکیا هم اکنون با ۸ پیروزی، ۱ تساوی و ۴ شکست و ثبت آمار ۱۷ گل زده و ۵ گل خورده، با ۲۵ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند.

سپاهان به عنوان دومین نماینده ایران در حال و هوای خوبی به سر می‌برد و به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی می‌شود و در کنار فولاد خوزستان قرار می‌گیرد و ایران دیگر در مرحله پلی‌آف نماینده‌ای ندارد.

مصاف محرم نویدکیا و جواد نکونام در نقش جهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =