اسفندیار امینی

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان هیچ مجوزی برای احداث خط لوله انتقال آب از زاینده رود ندارد اظهار داشت:با وجود اخطارهای زیادی که از سوی ارگان ها داده شده است اما این شرکت توجه لازم را نکرده است.

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اظهار تاسف از اینکه طی ۵۰-۴۰ سال اخیر بیشترین صدمات به محیط زیست وارد شده است گفت: از چند روز پیش شرکت ذوب آهن اصفهان ایستگاه پمپاژ ایجاد کرده است که در مسیر رودخانه قرار گرفته و این موضوع نه در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته و نه در اختیار آب منطقه ای است و مجوزی هم ندارد.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیافتد پیامدهای ناگواری خواهد داشت و لوله ای ۶۰۰ میلی متری معادل ۴۰-۳۰ میلیون متر مکعب آب را از زاینده رود برداشت خواهد کرد که قطعا موجب نگرانی کشاورزان می شود و گلایه هایی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان افزود: بر اساس توافق در کمیته ۱۵ نفره زاینده رود مقرر شد آبی که در هر نقطه هر شهرستان برداشت می‌شود و یا به زمین نفوذ می‌کند به حساب همان شهرستان لحاظ شود و افرادی توسط اصناف کشاورزی شهرستان‌های حوضه زاینده رود به صنف استان معرفی شوند تا نظارت‌های لازم را انجام دهند، اما این اتفاق نیافتاده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان افزود: حجم آبی که به پل نصر، ابتدای ورودی اصفهان می‌رسد (۳۶.۲) معادل ۳۹ مترمکعب در ثانیه است و حجم آبی که به بند آبشار می‌رسد (۳۳.۵) معادل ۴۱.۷ مترمکعب در ثانیه و کمتر از آبی است که از پل کله عبور می‌کند یعنی بدون احتساب زایش آب در محدوده لنجان، معادل ۴۱.۷ مترمکعب در ثانیه از پل کله تا بند آبشار، آب برداشت می‌شود یا نفوذ می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =