• ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر: 20967
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

قیمت معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۳.۴ درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با ۸ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۷۴.۰۶ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، قیمت معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۳.۴ درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با ۸ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۷۴.۰۶ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز پس از جهش ۳.۷ درصدی روز سه‌شنبه، با ۲۴ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۱.۳۶ دلار در هر بشکه رسید.

آجی کیدیا، مدیر شرکت Kedia Commodities در بمبئی گفت:« سوگیری نسبت به به‌روزرسانی‌های خوش‌بینانه سازنده واکسن مدرنا مثبت است... با این حال، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران در مورد محدودیت‌های مربوط به Omicron احتیاط می‌کنند.»

استفان بانسل، مدیر اجرایی مدرنا، روز سه‌شنبه گفت که سازنده واکسن انتظار هیچ مشکلی در توسعه واکسن تقویت‌کننده برای محافظت در برابر نوع Omicron ندارد و می‌تواند ظرف چند هفته کار خود را آغاز کند.

در یکی دیگر از شاخص‌های صعودی، داده‌های صنعت نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته کاهشی بیش از حد انتظار را ثبت کرده است.

به گفته منابع بازاری، داده های موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ دسامبر ۳.۷ میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که ۸ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار ۲.۸ میلیون بشکه کاهش را داشتند.

داده های هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اواخر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

از سوی دیگر، دولت سنگاپور اعلام کرد که تمامی فروش بلیت‌های جدید پروازها و اتوبوس‌ها را از ۲۳ دسامبر تا ۲۰ ژانویه به ایالت شهر متوقف می‌کند و دلیل آن خطرات Omicron است.

محدودیت‌های تحرک در سراسر جهان بار دیگر ترس از کاهش تقاضای سوخت را برانگیخت. آلمان، ایرلند، هلند و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که در روزهای اخیر قرنطینه جزئی یا کامل یا سایر اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی را مجدداً اعمال کرده‌اند.

در سمت عرضه، سرمایه‌گذاران منتظر نشست گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس هستند که در تاریخ ۴ ژانویه برگزار می‌شود.

شرکت مشاوره‌ای "جی بی سی انرژی" در یادداشتی اعلام کرد با توجه به مشکلات رو به رشد تولید در روسیه و سایر موارد دیگر در حوزه اقیانوس اطلس، این احتمال وجود دارد که تولیدکنندگان خاورمیانه می‌توانند برای ادامه افزایش سهمیه ماهانه تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =