نفت

لوک اویل، تولیدکننده نفت روسیه، روز جمعه در چشم‌انداز بلندمدت انرژی خود اعلام کرد که قیمت نفت در هر سه سناریو برای تحولات انرژی جهانی تا سال ۲۰۵۰ از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت و تورم و قیمت کربن، قیمت نفت را به ۳۸۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۵۰ می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از اویل پرایس، لوک اویل تولیدکننده نفت روسیه روز جمعه در چشم‌انداز بلندمدت انرژی خود اعلام کرد که قیمت نفت در هر سه سناریو برای تحولات انرژی جهانی تا سال ۲۰۵۰ از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت و تورم و قیمت کربن، قیمت نفت را به ۳۸۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۵۰ می‌رساند.

سناریوی "تحول" دومین تولید کننده بزرگ روسیه پس از Rosfnet، خروج تهاجمی نفت و گاز و کارآمدترین و سریع‌ترین توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و حمل‌ونقل الکتریکی را فرض می‌کند. در این سناریو، تمرکز جهان بر اهداف اقلیمی است، اقتصادهای پیشرو در رسیدن به بی‌طرفی کربن تا سال ۲۰۵۰ و انرژی و صنعت جهانی دستخوش دگرگونی بنیادی می‌شوند.

لوک اویل گفت: "تورم ممکن است دسترسی مصرف‌کنندگان به انرژی را در سال ۲۰۵۰ کاهش دهد" در سناریوی تحول، نفت می‌تواند در سال ۲۰۵۰ به ۳۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

دو سناریوی دیگر که لوک اویل در گزارش «چشم‌انداز انرژی جهانی تا سال ۲۰۵۰» مورد بحث قرار می‌دهد، سناریوی تکامل باسیاست‌های انرژی بین‌المللی فعلی و برنامه‌های ملی با در نظر گرفتن قابلیت‌های فن‌آوری موجود و سناریوی تعادل با فرض تعادل بین دستیابی به اهداف اقلیمی و توسعه اقتصادی است.

بر اساس پیش‌بینی‌های لوک اویل، حتی در کمترین سناریوی تهاجمی اقلیمی، یعنی  Evolution، قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ از ۱۰۰ دلار فراتر خواهد رفت و به ۱۲۸ دلار در هر بشکه خواهد رسید. در سناریوی تعادل، قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۲۰۰ دلار - ۱۹۷ دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌شود که تورم بیشتر قیمت بالاتر را تشکیل می‌دهد.

لوک اویل گفت که سرمایه‌گذاری کم می‌تواند منجر به کمبود مداوم عرضه در بازار و افزایش نوسان قیمت شود.

بدیهی است که پیش‌بینی‌های انجام شده در ابتدای همه‌گیری مبنی بر اینکه جهان قبلاً از اوج مصرف نفت در سال ۲۰۱۹ گذشته است، اشتباه بوده است. وگیت الکپروف، رئیس و مدیرعامل لوک اویل در مقدمه این گزارش گفت: برعکس، به دلیل سال‌ها سرمایه‌گذاری کم در صنعت به دلیل شوک‌های قیمتی و جاه‌طلبی برای توقف استفاده از سوخت‌های فسیلی در اسرع وقت، خطر مواجه شدن با کمبود انرژی جهانی را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =