• ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
  • کد خبر: 20832
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

قیمت نفت امروز( پنج‌شنبه؛ ۲۵ آذر) تحت حمایت بی‌سابقه تقاضای لفظی آمریکا و کاهش ذخایر نفت خام، به ۷۵ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز( پنج‌شنبه؛ ۲۵ آذر) تحت حمایت بی‌سابقه تقاضای لفظی آمریکا و کاهش ذخایر نفت خام، به ۷۵ دلار رسید. این در حالی است که شیوع نوع ویروس کرونای Omicron تهدیدی برای ترمز مصرف در سطح جهان است.

نفت خام و سایر دارایی‌های ریسکی مانند سهام نیز پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا چشم‌انداز اقتصادی خوش‌بینانه‌ای را ارائه داد، افزایش یافت که روحیه سرمایه‌گذاران را افزایش داد. نفت خام برنت با ۶۲ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۷۴.۵۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۵ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۷۱.۵۲ دلار رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار انرژی، گفت: با وجود افزایش تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون، ویروس فعلی، گزارش هفتگی موجودی نفت EIA نشان داد که تقاضا برای فرآورده‌های نفتی به بالاترین حد خود رسیده و ذخایر نفت خام ملی بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام ۴.۶ میلیون بشکه کاهش یافته است که بیش از پیش بینی تحلیلگران است.

تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ پس از سقوط سال گذشته رو به بهبود بوده است و EIA همچنین اعلام کرد که محصول عرضه شده توسط پالایشگاه‌ها، به عنوان نماینده تقاضا، در هفته اخیر به ۲۳.۲ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) افزایش یافته است.

تاماس وارگا از کارگزار نفت PVM گفت: «این ارقام حاکی از یک پس‌زمینه اقتصادی سالم است.

وی افزود:« اگرچه اعلام فدرال رزرو باعث جهش قیمت نفت و سهام شد اما لغو حمایت های اقتصادی همراه با بحران Omicron دو معضل اصلی هستند که در حال حاضر بازار نفت با آن مواجه است.»

بریتانیا و آفریقای جنوبی رکورد روزانه موارد COVID-۱۹ را گزارش کردند در حالی که بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان از کارمندان خواستند از خانه کار کنند که می تواند تقاضا را در آینده محدود کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =