معدن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تدوین افق‌های جدید متناسب با اهداف توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی برای صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «وجیه‌اله جعفری» در نشست بررسی عملکرد صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی اظهار کرد: این نهاد پشتیبان بخش معدن، عملکرد رو به رشدی در حوزه معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی داشته است اما ضروری است که از این پس جایگاه و اثربخشی خود را در اهداف چشم انداز و برنامه های سرمایه گذاری کلان معدن و صنایع معدنی به طور مشخص تری تعیین کند.

جعفری ادامه‌داد: حضور در سرمایه‌گذاری‌های کلان در فولاد، مس، آلومینیوم و غیره، اکتشافات به‌ویژه در بخش عمیق، فرآوری مواد پیشرفته و استراتژیک و غیره از جمله حوزه‌هایی آینده این صندوق باید قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نیاز است که علاوه بر نگاه ملی، اهداف و برنامه‌های فرامنطقه ای و بین المللی بخش معدن مورد حمایت این صندوق قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: با جذب مشاور می‌توان اهداف جدید را ترسیم کرد به‌طوری که در دوره‌های زمانی متفاوت، اقدامات و عملکرد را به صورت کمّی، پایش و رصد کرد.

در این جلسه، «فرید دهقانی» مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی، از رشد بیش از ۲ برابری عملکرد صندوق در صدور بیمه‌نامه در هفت ماه امسال، در هم‌سنجی با پارسال خبر داد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، ۹۶۱ میلیارد تومان بیمه نامه توسط این نهاد صادر شد، در حالی که عملکرد کل سال ۹۹ برابر با ۴۷۵ میلیارد تومان بود.

دهقانی، با بیان اینکه یک‌هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان بیمه‌نامه نیز آماده صدور است، پیش‌بینی‌کرد:‌ عملکرد این صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

وی اظهار کرد: اقدام‌های فوق سبب اشتغال مستقیم  ۹۳۰نفری در بخش معدن و صنایع معدنی شده و پیش‌بینی می‌شود با صدور بیمه‌نامه‌های جدید، یک‌هزار و ۸۰۰ شغل مستقیم دیگر به رقم فوق افزوده شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی همچنین گفت: مطالبات جدیدی به ارقام گذشته اضافه نشده و سال به سال در حال کاهش مانده مطالبات صندوق هستیم.

وی درباره برنامه افزایش سرمایه، خاطرنشان‌کرد: امسال در پی تحقق سرمایه یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی هستیم تا بتوان در آینده ضمن تنوع‌بخشی به نوع خدمات، با کمک بانک‌ها تسهیلات بیشتری به حوزه معدن ارائه دهیم.

دهقانی درباره برنامه‌های توسعه‌ای و جدید این نهاد نیز گفت: حمایت از استارت آپ‌ها، تقویت همکاری‌ها برای تامین و ساخت ماشین‌آلات معدنی، توسعه اکتشافات به‌ویژه اکتشافات عمیق، حفاری، اکتشاف عناصر استراتژیک و عناصر نادر خاکی، پایلوت‌های نیمه صنعتی و تولیدات در مقیاس نیمه صنعتی و با تکنولوژی بالا، تولید محصولات جانبی با هدف حفظ محیط زیست از آن جمله هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =