• ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
  • کد خبر: 20581
  • readingTime: ۱ دقیقه
اوپک

دبیرکل اوپک گفت: این سازمان به تعدیل عرضه خود برای بازار نفت ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، دبیرکل اوپک روز گذشته گفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به تعدیل عرضه خود برای بازار نفت ادامه خواهد داد.

محمد بارکیندو در یک وبینار که توسط اندیشکده ایتالیایی ISPI برگزار شد، اظهار کرد: ما آنچه را که بهترین می‌دانیم برای اطمینان از دستیابی به ثبات در بازار نفت بر مبنای پایدار ادامه خواهیم داد.

قیمت نفت روز پنجشنبه پس از اینکه اوپک و متحدانش به سیاست فعلی خود مبنی بر افزایش ماهانه تولید نفت پایبند ماندند، علی‌رغم ترس از آزادسازی ذخایر نفت خام آمریکا و نوع جدید ویروس کرونا Omicron کاهش یافت.

بارکیندو گفت: از نظر تقاضای نفت، برآورد در حال حاضر برای رشد ۵.۷ میلیون بشکه در روز است. در سال ۲۰۲۲ ما انتظار داریم ۴.۲ میلیون بشکه دیگر نیز به این مقدار اضافه شود.

وی تصریح کرد: عدم قطعیت و نوسانات در بازارها نیز به دلیل عوامل خارجی مانند همه‌گیری کووید در حال انجام است و لزوماً عوامل بنیادی مربوط به حوزه نفت و گاز نیست.

دبیرکل اوپک گفت: اکنون در مسیر بازگشت سطح مصرف در سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از کووید هستیم. پیشتر پیش‌بینی این بود که نفت و گاز بیش از ۵۰ درصد از ترکیب انرژی جهان در سال ۲۰۴۵ یا حتی تا اواسط قرن را تشکیل دهد.

وی با اشاره به کنفرانس آب و هوای گلاسکو گفت:« در تمام اعلامیه‌هایی که از گلاسکو داشتیم، هنوز هیچ نقشه راه مشخص یا برنامه‌ای برای جایگزینی این ۵۰ درصد بدون ایجاد آشفتگی بی‌سابقه در بازارهای انرژی ندیده‌ایم. نفت و گاز برای آینده قابل پیش‌بینی مورد نیاز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =