نشست خبری معاون استاندار زاهدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای ۴۰۰ معدن گنجینه بزرگی از مواد معدنی است که سرمایه‌گذاران به‌ویژه بنگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌توانند با نگاه ویژه‌ای به این منطقه از ظرفیت‌های فراوان آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از ایرنا، داوود شهرکی روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع فولادی استان اظهار کرد: در سال‌های گذشته اکتشاف محدود و دانش فنی اندک بود و در استخراج بعضی از مواد معدنی ناموفق بودیم اما امروزه با وجود دانش و مهارتهای لازم راه برای بهره برداری از ظرفیت ها باز شده که امیدواریم شرکت ها و بنگاههای بزرگ بویژه ذوب آهن اصفهان از این فرصت استفاده و ظرفیت های بالقوه منطقه را شکوفا کنند.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در پارک علم فناوری استان ظرفیت لازم برای تامین دانش فنی بهره‌برداری از معادن را دارند که می‌توان از آنها بخوبی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا عمق یکهزار متری زمین در این استان ذخیره معدنی وجود دارد که بهره برداری از آنها نیازمند نگاه ویژه‌ ملی است.

وی ادامه داد: امسال برای ۳۰۰ میلیون تن سنگ معدنی سرمایه‌گذار جذب شده و بخش دیگر آن نیز به فراخوان سرمایه‌گذاری گذاشته شده که امیدواریم به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

شهرکی با بیان اینکه سال قبل ۳۰ میلیون تن ماده معدنی طلا شناسایی شد تصریح کرد: هم‌اینک چهار معدن طلا در استان وجود دارد که در سه معدن سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در حوزه آهن سیستان و بلوچستان کمتر کار شده در حالی که ذخایر زیادی وجود دارد اما در هیچ کدام اکتشاف کامل انجام نشده که می‌توانیم با حضور سرمایه‌گذاران زمینه اکتشاف را فراهم کنیم.

در این نشست مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاران بنگاههای بزرگ اقتصادی چون نفت سپاهان، سیمان سیستان و مدیران دستگاه‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =