الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به آلودگی هوا برای عموم گفت: کاهش ۷ درجه ای دما در شهر اصفهان و استقرار جوی پایدار منجر به افزایش غلظت آلاینده ها در دو روز آینده خواهد شد.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی یک درجه سانتی‌گراد رسید. طی این مدت خوروبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و فرودگاه شهید بهشتی با دمای منفی ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه اصفهان بوده است. دمای فعلی شهر اصفهان صفر درجه سانتی‌گراد است که ۷ درجه سردتر شده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: تا صبح دیروز هم شاهد بارش در برخی از مناطق استان بودیم که گلپایگان با ۲۲.۳ میلیمتر، فریدون‌شهر ۱۷.۹ میلی‌متر و خوانسار با ۱۷ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشتند.

وی افزود: در دو روز آینده استقرار جوی پایدار بر استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود و آسمانی صاف تا کمی ابری در اکثر مناطق استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوا در اصفهان ناسالم برای عموم است، تصریح کرد: در مناطق مرکزی و صنعتی و کلان‌شهر اصفهان غبار صبحگاهی و کاهش دید و کیفیت هوا در اکثر مناطق استان اصفهان می‌شود.

رفیعی با اعلام ورود سامانه بارش زا از روز پنج‌شنبه در مناطق غربی استان اصفهان گفت: از روز دوشنبه هم گذر موج ناپایدار ضعیفی در استان اصفهان دور از انتظار نیست که منجر به بارش‌های برف و باران در شمال غربی استان و در دیگر مناطق هم شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

رفیعی اظهار کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خور و بیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی ۸درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =