فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه قصد دارد در یک اقدام چندمرحله‌ای تأمین‌کنندگان و پیمانکاران سراسر کشور که امکان همکاری با این شرکت را دارند از طریق خوداظهاری شناسایی و از توانمندی‌های آنان در مسیر توسعه خود استفاده کند. راهبردی که هم به تقویت شرکت فولاد مبارکه و هم شرکت‌های همکار منجر خواهد شد.

مزیت‌های فراوانی را می‌توان برای این راهبرد جدید شرکت در نظر گرفت، که به برخی از آن‌ها به‌صورت کوتاه اشاره می‌شود. مهم‌ترین حسن این اتفاق ایجاد فرصت برابر و عادلانه در سرتاسر کشور، برای تمامی پیمانکارانی است که قصد همکاری با فولاد مبارکه را دارند. همکاری با فولاد مبارکه یک اتفاق دست‌نیافتنی که صرفا محدود به برخی شرکت‌ها باشد نخواهد بود و همه فرصت عرضه توانمندی‌های خود را خواهند داشت.

مزیت بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش کمی شرکت‌ها در مناقصه است که چند پیامد مثبت دارد: ایجاد رقابت، واقعی‌تر شدن قیمت‌ها، افزایش سلامت مناقصه و شفاف بودن مسیر ازجمله این پیامدهای مثبت است.

نکته بعدی شناسایی پیمانکارانی که توانایی انجام کار دارند در سراسر کشور است که می‌توان در پروژه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

بنگاه‌های کوچک و بزرگ توانمند در این فرایند فرصت پیدا می‌کنند تا با کسب حمایت فولاد خون تازه‌ای در شریان‌های اقتصادی خود تزریق و به فعالیت خود ادامه دهند. این مسئله اشتغال‌زایی را نیز در پی خواهد داشت که یکی دیگر از اهداف این طرح است.

گام بلند فولاد مبارکه در راستای شفافیت، افزایش کیفیت و حمایت از بنگاه‌های داخلی

بالا رفتن سطح کیفی کار شرکت‌ها و پیمانکاران، دیگر مزیتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. با بالا رفتن رقابت، شرکت‌ها برای به دست آوردن پروژه‌ها ناگزیر به بالا بردن سطح خدمات و توانمندی‌های خود می‌شوند و این مسئله به افزایش بیشتر کیفیت خدمات در سراسر کشور کمک می‌کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با ورود به این مسیر و با حمایت فولاد مبارکه می‌توانند ضمن توانمند کردن خود، با تأمین نیازهای استراتژیک فولاد، گامی در راستای  خودکفایی صنعت فولاد و ایران بردارند.

در انتها،  مسئله آخری که می‌توان به اشاره کرد این است که این اتفاق ظرفیت آن را دارد به یک نمونه موفق که توسط شرکت‌های بزرگ نفتی، معدنی و فولادی از آن الگوبرداری شود تبدیل‌ گردد و آینده روشنی پیش روی صنعت ایران قرار می‌دهد.

گفتنی است مرحله اول این شناسایی درخصوص پیمانکاران و شرکت‌های ارائه‌دهندۀ  فعالیت‌های خدماتی انجام خواهد شد و این شرکت‌ها باید معیارهایی نظیر نیروهای انسانی، ظرفیت‌های بازرگانی و مالی و فنی متناسب با موضوع قرارداد را در سامانه SRM فولاد مبارکه در قالب خوداظهاری ثبت و تکمیل کنند.

هادی نباتی‌نژاد - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =