ویروس کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رعایت بهداشت و واکسیناسیون تنها راه های عبور از سویه جدید کرونا موسوم به «امیکرون» است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: امیکرون، فعلا زیرنظر است و آنچه از ضریب تکثیر، شدت بیماری و بی اثرکردن واکسن گفته می شود حدس و احتمالات است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در توضیح پیام هایی که درفضای مجازی منتشر می شود و این سویه جدید کرونا را بسیار خطرناک معرفی می کنند، بیان کرد: واقعیت این است که هنوز چنین چیزی معلوم نیست و این فقط یک احتمال براساس محل جهش هاست.

وی افزود: در این مرحله باید نظارت بر ورود افرادی که از جنوب آفریقا به کشور می آیند با دقت انجام شود و انجام دو تست تشخیصی کرونا ضروری است و روند واکسیناسیون شتاب گیرد.

عقدک گفت: هنوز داده ها درباره سویه امیکرون کافی نیست اما اگر یک واریانت یکی دودرصد کشندگی داشته باشد و ضریب تکثیر آن خیلی زیاد باشد بسیار خطرناکتر از این است که واریانتی همان ضریب تکثیر را داشته باشد و چند برابر کشنده تر باشد.

وی بیان کرد: مردم از سویه جدید امیکرون نگران نباشند و مانند گذشته، با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن می توانند از این گونه هم درامان باشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =