• ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
  • کد خبر: 20427
  • readingTime: ۱ دقیقه
فدایی

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد انگشت شماری از ابتلا به آنفلوانزا در استان اصفهان گزارش شده است و هنوز یک میلیون نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت نکردند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: موارد انگشت شماری از ابتلا به آنفلوانزا در اصفهان گزاش شده است و هنوز این استان درگیر شیوع این بیماری ویروسی تنفسی نشده است.

وی افزود: تمایز بین کرونا و آنفلوانزا فقط از طریق آزمایش قابل تشخیص است و توصیه می شود افراد به محض درگیری با علائم مشابه سرماخوردگی بهداشت فردی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند و به مدت دو هفته در منزل بمانند. تا زمانیکه بیماری آنفلوانزا در استان شیوع پیدا نکند واکسن این بیماری کارساز خواهد بود.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هنوز یک میلیون نفر در استان اصفهان دز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، گفت: تاکنون حدود ۷۷ درصد در استان اصفهان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و حدود ۶۲ درصد هم هر دو دز واکسن را دریافت کردند. حدود ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تزریق واکسن کرونا در سطح استان اصفهان انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز یک میلیون نفر در استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت نکرده اند با طرح های سیار درصدد هستیم به افراد شناسایی شده واکسن کرونا تزریق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =