لیگ برتر فوتبال سپاهان ۰ - ۰ تراکتورسازی

در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران تنها ۱۰ گل از خط دروازه‌ها گذشت.

به گزارش ایراسین، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران جمعه گذشته به پایان رسید و بازی‌های زیبایی را از تیم‌ها شاهد نبودیم چراکه تنها ۱۰ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد و میانگین ۱/۲۵ گل در هر بازی را شاهد بودیم و تا اینجای کار هفته پنجم کم گل‌ترین هفته لیگ بیست و یکم  لقب گرفت.

در مقابل هفته دوم ۲۰ گل را شاهد بودیم که مدافعان عدم تمرکز خود را نشان دادند. پرگل‌ترین بازی در هفته نخست رقم خورد جائیکه گل گهرسیرجان با حساب ۴ بر یک تراکتور تبریز را از پیش‌رو برداشت. بیشترین تساوی بدون گل نیز در هفته پنجم با نتیجه ۳ دیدار رقم خورد.

سپاهان تنها یک گل دریافت کرده است

تا پایان هفته پنجم لیگ برتر تیم‌های گل گهرسیرجان و پرسپولیس تهران با به ثمر رساندن ۷ گل بهترین خط حمله را به خود اختصاص دادند و ضعیف‌ترین خط حمله از آن پدیده مشهد بحران‌زده است که تنها یک گل به ثمر رسانده است.

تیم‌های آلومینیوم اراک، استقلال تهران و فولاد مبارکه سپاهان تنها یک گل دریافت کرده‌اند که این نشان از خط دفاعی مستحکم آنها است، در آن سو تیم پدیده مشهد با دریافت ۸ گل ضعیف‌ترین خط دفاعی را دارد.

گل گهرسیرجان با ۳ تساوی بیشترین آمار را از این نظر تا پایان هفته پنجم دارد و برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد، کسب یک امتیاز در هر بازی نمی تواند اندوخته خوبی برای شاگردان امیر قلعه نویی باشد.

تیم‌های آلومینیوم اراک، استقلال تهران، فولاد مبارکه سپاهان، پیکان تهران و ذوب آهن اصفهان با کسب ۳ پیروزی، بیشترین برد را در کارنامه دارند و در مقابل پدیده مشهد بردی را به دست نیاورده است تا این تیم همچنان در بحران به سر ببرد.

هفته پنجم کم گل‌ترین هفته لیگ/ سپاهان و زمین ناهموار حافظیه شیراز

فیروز کریمی و عبدالله ویسی قربانیان لیگ بیست و یکم

از نکات جالب لیگ بیست و یکم، تغییر در کادرفنی دو تیم لیگ برتری بود، فیروز کریمی که توانست تراکتور را در فصل گذشته با ۴۵ امتیاز به رده چهارم برساند در پی روی کارآمدن جمشید نظمی در مقام مدیرعاملی تیم تبریزی، تصمیم به همکاری با فراز کمالوند گرفت، اما کمالوند قبل از آغاز لیگ بیستم استعفاء داد تا مسئولین این تیم دوباره به سراغ فیروز کریمی بروند. کریمی در این تیم تا پایان هفته چهارم نتایج ضعیفی کسب کرد، وی استعفاء خود را تقدیم مسئولین کرد تا زوونیمیر سولدو سرمربی تراکتور تبریز شود.

دومین قربانی لیگ برتر عبدالله ویسی بود، پس از قطع همکاری باشگاه فولاد خوزستان با این مربی بعد از تساوی مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته چهارم، جواد نکونام از سوی باشگاه فولاد به عنوان جانشین ویسی معرفی شد.

فولاد در دو فصل گذشته با نکونام موفق به کسب دو سهمیه آسیایی و یک قهرمانی در جام حذفی شده بود، اما پیش از آغاز لیگ بیست و یکم، طرفین به دلایلی برای همکاری در فصل جدید لیگ برتر به توافق نرسیده بودند، اما دوباره جواد نکونام به فولاد پیوست و در هفته پنجم ۳ امتیاز مهم مقابل هوادار تهران کسب نمود.

اکنون تیم‌های بالای جدول امتیازات نزدیکی نسبت به هم دارند و لغزش هر کدام از تیم‌ها، تیم دیگر را صدرنشین خواهد کرد.

تیم فولادمبارکه سپاهان ۳ هفته اول را طوفانی آغاز کرد و با ۳ پیروزی ۶ گل درون دراوزه حریفان کرد، اما هفته چهارم در دربی اصفهان با یک گل مغلوب ذوب آهن شد و در بازی پنجم روز جمعه گذشته مقابل تراکتور تن به تساوی خانگی بدون گل داد.

هفته پنجم کم گل‌ترین هفته لیگ/ سپاهان و زمین ناهموار حافظیه شیراز

بازیکنان سپاهان از نظر تاکتیک‌پذیری در سطح بالایی قرار دارند

با توجه به اینکه فولادمبارکه سپاهان از تیم‌های خوب کشورمان محسوب می‌‍‌شود، دیگر تیم‌ها برای کسب حداقل امتیاز مقابل این تیم تلاش می‌کنند و به نوعی با بازی بسته و دفاع اتوبوسی قصد کسب حداقل امتیاز را دارند.

اما در این بین شاگردان محرم نویدکیا باید بدانند که نباید به راحتی از فرصت‌های به دست آمده درون محوطه جریمه حریفان به سادگی گذشت و از طرفی محرم باید تاکتیکی را پیاده کند تا سد دفاعی حریفان شکسته شود.

فولاد مبارکه سپاهان بازیکنان بسیار خوبی دارد که هر کدام سرنوشت یک بازی را رقم می‌زنند و از نظر تاکتیک‌پذیری در سطح بالایی قرار دارند و این می تواند به محرم در پیاده کردن دیگر تاکتیک ها کمک کند.

سپاهان روز چهارشنبه سوم آذرماه باید به شیراز برود و مقابل فجرسپاسی و زمین ناهموار ورزشگاه حافظیه بازی کند و دیدار مشکلی را پیشرو خواهد داشت؛ چراکه فجری‌ها تیم استقلال تهران را نیز در حافظیه زمین‌گیر کرده بودند.

هفته پنجم کم گل‌ترین هفته لیگ/ سپاهان و زمین ناهموار حافظیه شیراز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =