بازدید رییس جمهور از محل انباشت کیک روی زنجان

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی دپوی کیک روی زنجان و برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات این واحد، اظهار داشت: باید استحصال مواد معدنی این پسماندها انجام شود و فواید این ثروت نصیب مردم زنجان شود، اما اگر این استحصال انجام نشود موجب خسارت به مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از شاتا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان زنجان از سایت دپوی کیک روی زنجان بازدید کرد و ضمن اشاره به اقدامات و پیگیری‌هایی که در زمان ریاست خود بر قوه قضائیه برای حل مشکل دپوی کیک روی انجام داده بود، گفت: منافع این پسماندها برای مردم است و به موجب حکم قانون به مردم زنجان واگذار شده است.

زنجان با تولید ۸۰ درصد شمش روی کشور، اولین و بزرگترین تولیدکننده شمش روی در خاورمیانه بوده و عمده محصول صادراتی استان شمش روی است.

روزانه ۲ هزار تُن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود و این پسماندها بیش از ۱۵ سال بود که در محوطه شهرک، انبار می‌شد.

ساماندهی پسماندهای باطله آلوده شهرک روی در استان یک مطالبه بیست ساله بود که علاوه بر نگرانی و دغدغه‌هایی که به لحاظ آسیب‌ و خطرات مرتبط بر محیط زیست‌ و سلامت مردم داشت، موجب اختلاف بین دولت و بخش خصوصی در تملک این کیک‌ها شده بود.

انتقال این مواد به خارج شهر و دفع اصولی و بهداشتی آن نیز مدت‌ها به عنوان مطالبه عمومی مردم این استان مطرح می‌شد تا اینکه در جریان سفر شهریور ماه سال ۱۳۹۸ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه به استان زنجان این موضوع به صورت جدی مطرح و با دستور رییس وقت دستگاه قضا، تعیین تکلیف پسماند روی در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =