رضا چینی

عضو هیأت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به صادرات آجر از استان اصفهان به کشور کانادا، کشورهای اروپایی و عربی گفت: دیگر نمای ساختمان انتخابی نیست و باید بر اساس استاندارد نماسازی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رضا چینی در نشست خبری سومین دوره مسابقه آزاد کشوری نماچینی آجر با بیان این که در کشور ما به میزان کافی به مهارت پرداخته نشده است، اظهار کرد: بسیاری از مهارت‌ها نیاز به تحصیل در دانشگاه ندارند و باید در مراکز مهارت‌پروری آموزش داده شوند.

وی با بیان این که آموزش نماچینی آجر برای نخستین بار در اصفهان آغاز شده است، افزود: شیوع ویروس کرونا بر روند این آموزش مهارتی هم تأثیر گذاشته اما با این وجود به ۸۰ درصد از اهداف خود در این راستا دست پیدا کرده‌ایم.

عضو هیأت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: آجرنما با آخرین فناوری‌ها در اصفهان تولید و برای نصب آن با کمبود نیرو مواجه هستیم که در همین راستا از کشور آلمان نیز مربیانی برای آموزش مهارت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه دولت سیزدهم، قرار است در کشور یک میلیون واحد مسکونی تولید شود که این میزان از ساخت مسکن، نیاز به نیروی انسانی ماهر دارد و نیاز است که روزانه ۵ میلیون نفر در بخش نمای ساختمان آموزش ببینند.

چینی با بیان این که بین ۲.۵ تا ۳ برابر استاندار جهانی هدررفت انرژی در کشور وجود دارد، اذعان داشت: از طریق پوسته ساختمان باید میزان هدررفت انرژی را کنترل کنترل کنیم که تحقق این امر ضروری است.

وی با بیان این که در زمینه برق و گاز در کشور دچار چالش شده‌ایم، ادامه داد: از این رو، دیگر نمای ساختمان انتخابی نیست و باید بر اساس استاندارد نماسازی داشته باشیم.

عضو هیأت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان این که آجرنما با جنس شیل در اصفهان تولید شده اما نیروهای ماهر برای نصب این نوع آجر به ندرت فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: در این شرایط با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها آموزش در این خصوص را به سرانجام رساندیم و در این بین خانم‌ها نیز از استان‌های مختلف مشارکت داشتند.

وی با بیان این که استفاده از چسب نما به جای ملات آجری نیز از دیگر فناوری‌های ایجاد شده در تولید آجر در اصفهان بوده است، عنوان داشت: این امر به حفظ محیط زیست کمک کرد و سال گذشته برای آموزش این مهارت نیز در مسابقات آزاد کشوری ورود جدی داشتیم.

چینی با بیان این که در سال جاری استفاده از نمای خشک در سومین دوره مسابقات آزاد کشوری آجرنماچین مورد توجه بوده است، تأکید کرد: این امر را در سال جاری مجدد آموزش خواهیم داد و در مسابقات از این نماکارها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به صادرات آجر از استان اصفهان به کشور کانادا، کشورهای اروپایی و عربی ابرازداشت: در این زمینه بسیاری از کشورها نیاز به نیروی ماهر برای آجرچینی دارند.

عضو هیأت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان این که روند اجرای نمای آجر در ساختمان‌های بلندمرتبه باید از دیگر ساختمان‌ها متفاوت باشد، یادآور شد: برای این امر ۲ هزار و ۸۰۰ مبحث از سوی سازمان ملی مصرف انرژی در نظر گرفته شد و برای از بین بردن حساسیت‌ها، آجر نمای خشک را در دستور کار قرار دادیم و به این فناوری دست یافتیم.

وی در پایان با بیان این که در کنار تولید هر فناوری آموزش نیز ضروری است، متذکر شد: برای این امر تاکنون درخواست‌هایی را از سراسر کشور داشته‌ایم که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده آن را دنبال کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =