جشنواره سی و چهارم فیلم کودکان و نوجوانان

شامگاه شانزدهم مهرماه، سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان با محوریت پاسداشت فرهنگ ایثار و فداکاری «شهید لندی» و کودکانی که در اثر کرونا والدین خود را از دست دادند، افتتاح شد.

به گزارش ایراسین؛ شانزدهم مهرماه، همزمان با روز جهانی کودک، سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان با شعار «سینما؛ سرزمین خیال» افتتاح شد. جشنواره‌ای که در ایستگاه نخست آن، کودکان حضور پررنگی داشتند و با تکان دادن صورتک شهید علی لندی، همان نوجوانی که دل به آتش زد و جان دو نفر را نجات داد، رنگ و بویی از ایثار و فداکاری به خود گرفته بود و این جشنواره به نام «علی لندی» افتتاح شد.

فرهنگ ایثار و شهادت در نوجوانان زنده است

توجه به تفکر شهادت، ایثار و فداکاری لازمه جامعه اسلامی است. حرکتی که در هر برهه از زمان به شکلی نمود پیدا می کند. یک روز با شهادت حسین فهمیده ها و یک روز هم با شهادت علی لندی ها.

محمود لندی، عموی شهید علی لندی، در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در نوجوانان زنده است، می‌گوید: توجه به تفکر شهادت، ایثار و فداکاری لازمه جامعه اسلامی است؛ حرکتی که در هر برهه از زمان به شکلی نمود پیدا می کند، یک روز با شهادت حسین فهمیده‌ها و یک روز هم با شهادت علی لندی‌ها.

وی ادامه می دهد: علی، ۱۴ سال سن داشت و زمانی که مهمان خاله اش بود و استمداد همسایه خاله اش که خواهر و مادر شهید عزیزی، از شهدای دفاع مقدس، را شنید، دل به آتش زد و جان آنها را نجات داد.

لندی توضیح می‌دهد: اینکه جشنواره سی و چهارم فیلم کودکان و نوجوانان، به فرهنگ ایثار و شهادت شهید لندی پرداخته است را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم کماکان این فرهنگ، باعث تقویت سرمایه‌های اجتماعی در کشور شود، چراکه اقدام علی، نه‌تنها تقویت‌کننده پیام ایثار و فداکاری برای طیف کودک و نوجوان بود بلکه فرهنگ رشادت و شهادت را به کشورهای دیگر مخابره کرد.

پرواز پروانه ها در نصف جهان؛ این بار از دل آتش و کرونا

اما افتتاحیه جشنواره سی و چهارم، معطوف به شهید لندی نبود و به کودکانی هم اشاره شد که یکی از والدین خود را در اثر کرونا از دست داده‌اند. علیرضا تابش، دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: کودکان، قرن جدید را با بیماری کرونا آغاز کردند و مصیبت‌های اندوهناکی را دیدند. ۵۱ هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن پدرومادرشان به خاطر کرونا، سوگوار هستند. این درحالی است که شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، از بدو شیوع کرونا تاکنون، اقداماتی برای کنترل بیماری کرونا انجام داده است که مهم‌ترین آن تأمین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر بیماران کرونایی است. اقدامی که به زعم کارشناسان حوزه سلامت، نجات‌بخش شد و اگر این اقدام نبود علاوه بر ایجاد بازار سیاه اکسیژن به عنوان یکی از ارکان درمان بیماران مبتلا به کرونا، با تلفات و مرگ و میرهای عدیده روبرو بودیم و آمار کودکانی که در اثر این ویروس، یکی از والدین خود را از دست می‌دادند، رو به فزونی می‌گرفت.

یکی از همین کودکان، حسام‌الدین رجایی است. فرزند روح‌الله رجایی؛ دانش آموخته مقطع دکترا رشته علوم ارتباطات وسردبیر روزنامه جام جم و دبیر بخش اجتماعی روزنامه همشهری که در اثر کرونا درگذشت.

حسام الدین در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اذعان داشت: دوازده سال دارم و کلاس هفتم هستم. یک خواهر دوساله دارم به نام نرگس و برادری چهارساله به نام شهاب الدین. مرگ پدر تا مدت ها مرا رنج می داد اما با عبادت و کمک از خداوند توانستم از این بحران تا حدودی عبور کنم.

حسام‌الدین در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اذعان داشت: 12 سال دارم و کلاس هفتم هستم. یک خواهر دوساله دارم به نام نرگس و برادری 4 ساله به نام شهاب‌الدین. مرگ پدر تا مدت‌ها مرا رنج می‌داد اما با عبادت و کمک از خداوند توانستم از این بحران تا حدودی عبور کنم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در جشنواره سی و چهارم فیلم کودک و نوجوان به کودکانی اشاره شده است که یکی از والدین خود را در اثر کرونا از دست داده‌اند، تحسین‌برانگیز است.

رجایی ضمن تقدیر شرکت فولاد مبارکه در تأمین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر گفت: خوشحالم که این واحد صنعتی با ایفای مسئولیت اجتماعی مانع از این شد که کودکان بیشتری در اثر این بیماری والدین خود را از دست بدهند و این اقدام شرکت فولاد مبارکه درخور تقدیر است.

این روزها پروانه‌ها برای سی و چهارمین بار بر فراز شهرمان به پرواز درآمده‌اند. جشنواره‌ای به گستره بازتولید فرهنگ ایثار و فداکاری نوجوانانه و اهمیت‌دهی به کودکانی که کرونا، عامل از دست دادن یکی از والدین‌شان شد و باز هم مسئولیت اجتماعی شرکتی نظیر فولاد مبارکه بود که در این ایام، مانع از این شد که کودکان بیشتری در این دیار نبود پدر و مادر را تجربه کنند؛ مسئولیت اجتماعی به وسعت نجات جان آدم‌ها.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =