• ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 19073
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا

قیمت طلا امروز پیش از سیگنال های سیاستی فدرال رزرو آمریکا در مورد کاهش محرک های بزرگترین اقتصاد جهان، افزایش یافت و قیمت هر انس طلا به۱۷۷۷ دلار رسید. با این حال بازارهای در انتظار بیاینیه فدرال رزرو هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از سی ان بی سی، قیمت طلا امروز ( چهارشنبه) پیش از سیگنال های سیاستی فدرال رزرو آمریکا در مورد کاهش محرک های بزرگترین اقتصاد جهان، افزایش یافت. هر اونس طلای ۲۴ عیار در این شرایط با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۷۷.۶۸ دلار در هر اونس رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست DailyFX در این خصوص گفته است: در صورت عدم وجود یک سیگنال کاهشی رسمی، طلا می تواند در کوتاه مدت کاهش یابد.

نشست دو روزه فدرال رزرو قرار است امروز به پایان برسد. بانک مرکزی ایالات متحده احتمال دارد نرخ بهره را از سطح صفر فعلی افزایش دهد.

همچنین بیانیه روز چهارشنبه برای اولین بار پیش بینی نرخ فدرال رزرو برای سال ۲۰۲۴ را ارائه می دهد. "اگر در طول سال های آینده ، اساساً تا پایان سال ۲۰۲۴، فدرال رزرو بیش از ۱۰۰ واحد پایه در افزایش نرخ تجمعی پول، پیش بینی می کند که می تواند خطرناک باشد و یک کاتالیزور منفی برای طلا است."

افزایش احتمالی نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلای غیر سودی را افزایش می دهد. پس از آنکه شرکت China Evergrande اعلام کرد که روز پنجشنبه بخشی از سود اوراق قرضه را پرداخت خواهد کرد، با وجود عصبانیت سهامداران، قیمت سهام ها افزایش یافت.

دارایی SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان از ۱.۰۰۱.۶۶ تن در روز دوشنبه با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۰۰۰.۷۹ تن در روز سه شنبه رسید.

همچنین قیمت نقره هم با ۱.۴ درصد افزایش به ۲۲.۷۸ دلار در هر اونس رسید و این در حالی بود که پالادیوم ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۹۲۳.۷۴ دلار رسید. پلاتین هم با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۵۶.۶۱ دلار دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =