محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تغییر برخی قوانین بازار سرمایه در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: تعارض منافع موجود و شفافیت بازار از جمله محورهایی است که در این حوزه در کمیسیون اقتصادی مجلس دنبال می‌شود.

محسن علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره برنامه مجلس برای حمایت از بازار سرمایه اظهار کرد: اگرچه قوانین حمایتی با معنا و مفهومی که برخی از اهالی بازار انتظار دارند در دستور کار مجلس نیست اما بخشی از قوانین بازار سرمایه در حال اصلاح است.

وی افزود: این بخش در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد و به نظر می رسد طی یکی دو ماه آینده، برخی از قوانین مربوط به بازار سرمایه اصلاح می‌شود.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس تصریح کرد: قوانین مرتبط با بازار سرمایه که قرار است اصلاح شود بیشتر در خصوص ساختار بازار سرمایه و سازمان بورس است. تعارض منافعی که در این بخش وجود داشته و همچنین شفافیت بازار از جمله محورهایی است که در کمیسیون اقتصادی مجلس دنبال می‌شود.

علیزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت بازار سرمایه برای اقتصاد کشور، چقدر تفکرات وزیر اقتصاد را در راستای حمایت از بازار سرمایه می دانید؟ گفت: ۱۰۰ درصد. وزیر اقتصاد خود از علاقه مندان بازار سرمایه بوده است و پیشتر نیز در کمیسیون موارد مربوط به بازار را دنبال می‌کرد. او رویکرد حمایتی خوبی از بازار سرمایه دارد و امیدواریم بتوانیم بخشی از انتظارات اهالی بازار سرمایه را عملی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، به عقیده برخی از فعالان بازار سرمایه قوانین این حوزه نیاز به اصلاح داشته و باید به روز شود. قوانین فعلی در تاریخ یکم آذرماه ۱۳۸۴ به روز شده و توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =