• ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر: 18077
  • readingTime: ۴ دقیقه
معین صادقیان کارشناس بازار سرمایه

یک کارشناس و فعال حوزه ارزهای دیجیتال از روش‌های جایگزین صرافی بایننس برای ایرانیان به منظور ادامه فعالیت در بازار رمزارزها خبر داد.

معین صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره محدودیت‌های جدید بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، برای همه کاربران خود (لزوم احراز هویت سطح ۲) اظهار کرد: متاسفانه از قبل واضح بود که این محدودیت ها رخ می دهد اما ایرانی‌ها به دلیل تجربه سال‌ها تحریم به این نوع محدودیت‌ها عادت کرده‌اند و بنابراین همواره با استفاده از روش‌هایی، محدودیت‌های بایننس را دور زده‌اند.

وی افزود: ورود به صرافی بایننس به دلیل حجم معاملات بسیار بالا و نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در روز شرایط مناسبی برای معامله گران به منظور کسب سود فراهم می‌کند. هرچه حجم معاملات یک صرافی بیشتر باشد باعث می شود معاملات به صورت بهتر انجام شود و معاملات معمولا بدون مشکل و به صورت قطعی انجام می شود.

روش‌های جایگزین صرافی بایننس برای ایرانیان چیست؟

این کارشناس ارزهای دیجیتال اظهار کرد: البته حجم معامله ایرانیان در صرافی بایننس سهم قابل توجهی را نسبت به کل معاملات این صرافی به خود اختصاص نمی‌دهد به همین دلیل از نظر حجم معاملات مشکلی برای ایرانیان به وجود نمی‌آید.

صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی در کوتاه مدت قوت می‌گیرند

صادقیان گفت: با این حال پس از انتشار اطلاعیه بایننس برای احراز هویت همه کاربران، ایرانیان باید از بایننس خداحافظی کنند. با این حال احتمالا بسیاری از ایرانی‌ها پس از مسدود شدن بایننس سرمایه خود را به صرافی‌های ایرانی انتقال می‌دهند، بنابراین در کوتاه مدت صرافی های ایرانی تعداد رمزارزهای بیشتری را پیشتیبانی کرده و بنابراین بیش از پیش قدرت می گیرند.

وی افزود: با این حال ایرانی ها به دنبال صرافی های جدیدی خواهند بود و بنابراین صرافی هایی که می‌خواهند برند خود را در این بازار مطرح کنند، محدودیت های کمتری را برای کاربران خود اعمال کرده و اجازه می دهند ایرانی ها بتوانند از خدمات آن ها استفاده کنند.

این کارشناس ارزهای دیجیتال ادامه داد: برای مثال صرافی کوینکس و کوکوین از جمله این صرافی هاست که می‌توانند جایگزین مناسبی برای ایرانی‌ها باشد. اگرچه صرافی های بسیاری در دنیا وجود دارد اما طبعا ایرانی ها باید از صرافی استفاده کنند که رتبه بالاتری از نظر حجم معاملات داشته باشد.

صادقیان تصریح کرد: با این حال باید توجه داشت که به احتمال زیاد تا زمانی که در ایران FATF تصویب نشده و تحریم های آمریکا ادامه دارد، صرافی های معرفی شده هم ممکن است تحریم های جدیدی را علیه ایرانی ها وضع کنند بنابراین ما باید هر بار به صرافی های رتبه پایین تری ورود پیدا کنیم. در این شرایط اگر FATF در کشور تصویب شده و تحریم ها نیز برداشته شود ایرانی ها هم هیچگونه مشکلی با هیچ صرافی در نقل و انتقال پول ندارند. با این حال اکنون صرافی‌های داخلی هم گزینه خوبی برای استفاده محسوب می شود.

وی افزود: اگرچه در دنیا نگاه بدی نسبت به ایرانی ها وجود دارد اما نکته جالب این است که این محدودیت‌های اعلام شده تنها مختص به ایرانی‌ها نیست و برخی کشورهای دیگر را نیز شامل می‌شود.

این فعال حوزه ارزهای دیجیتال درباره تاثیر این مسئله بر معاملات ایرانی‌ها گفت: این مسئله می تواند در کوتاه مدت بر معاملات ایرانیان تاثیر منفی گذاشته و باعث شود یا از معامله در برخی فرصت ها عقب بمانند و یا ارزهایی در اختیار داشته باشند که قادر به معامله آن‌ها نباشند با این حال از آنجا که در شرایط فعلی بازار افزایشی است، تقریبا هر ارزی داشته باشید سودده خواهد بود و بنابراین از این نظر هم مشکلی وجود ندارد.

صادقیان خاطرنشان کرد: تنها مشکل موجود، مربوط به بازار فیوچر (معادل معاملات آپشن در بورس ایران) است که در این حوزه بایننس با اختلاف از سایر صرافی ها جلوتر است.

از صرافی‌های تحت لیسانس بایننس برای معاملات استفاده کنید

وی افزود: اگرچه اکنون به دلیل الزام احراز هویت سطح ۲ توسط بایننس، امکان فعالیت مستقیم در این صرافی برای ایرانیان وجود ندارد اما هنوز می‌توان از صرافی بایننس در این حوزه استفاده کرد. برای مثال در این حوزه می‌توان از کپی تریدینگ‌ها یا صرافی هایی استفاده کرد که تحت لیسانس بایننس هستند؛  صرافی‌هایی مانند مانند زیگنالی که اگرچه یک صرافی مستقل به شمار می‌رود اما کاملا تحت لیسانس بایننس است و همه معاملات آن در بایننس انجام می‌شود برای همین چه از لحاظ معاملات فیوچر و چه اسپات می تواند گزینه خوبی برای معامله باشد.

این کارشناس ارزهای دیجیتال در مورد نقل و انتقالات نیز اظهار کرد: ایرانی ها احتمالا در این حوزه مشکلی را تجربه نخواهد کرد زیرا افراد می توانند مستقل از صرافی‌ها هم نقل و انتقال داشته باشند. با وجود صرافی‌های غیرمتمرکز که موقعیت جغرافیایی افراد برایشان تفاوتی ندارد، این مسئله به خوبی امکان پذیر است.

روش‌های جایگزین صرافی بایننس برای ایرانیان چیست؟

صادقیان خاطرنشان کرد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که انتقال ارزهای دیجیتال از طریق کیف پول های دیجیتالی هم امکان پذیر است. بنابراین تنها مشکلی که وجود دارد، مشکل مسدود شدن و خروج سرمایه‌ها است که آن هم با تسهیل بایننس در حال حل شدن است. در صرافی بایننس حتی اگر شما به ایرانی بودن خود نیز اعتراف کنید باز هم، سترسی چند ساعته به منظور خروج سرمایه‌ها برای شما فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: با این توجه داشته باشید که صرافی های ایرانی نسبت به صرافی های خارجی گزینه مطمئن‌تری محسوب می‌شود و با توجه به اینه فعلا مشکلی هم از نظر قانونی ندارند، به نظر می‌رسد استفاده از آن ها مناسب باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =