• ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
  • کد خبر: 17465
  • readingTime: ۲ دقیقه
اسلب

عملکرد واحدهای فولادسازی کشور برای تولید فولاد خام طی ۳ ماهه نخست امسال منتشر شد و بر اساس آن بالاترین رقم تولید متعلق به اسلب به میزان ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۱۲۸ تن بوده است که گروه فولاد مبارکه سهم ۸۵درصدی از کل تولید اسلب کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایراسین، برپایه جدول منتشر شده از سوی ایمیدرو، شرکت آهن و فولاد ارفع طی ۳ ماهه اول امسال توانسته است بیلت فولادی به مقدار ۲۳۱ هزار و ۹۹ تن تولید کند. همچنین جهان فولاد سیرجان این محصول را به میزان ۲۵۸ هزار و ۳۳۸ تن به تولید رسانده است.

طی مدت یاد شده شرکت ذوب آهن اصفهان تولید ۲۳۹ هزار و ۶۵۶ تن بیلت فولادی و ۳۴۰ هزار و ۹۹۰ تن بلوم را در ۳ ماهه اول امسال به ثبت رسانده است.

شرکت چادرملو نیز طی مدت یاد شده بیلت فولادی به میزان ۳۰۶ هزار و ۲۱۲ تن تولید کرده است.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نیز در شرکت زیرمجموعه خود یعنی فولاد بردسیر توانسته بیلت فولادی به مقدار ۱۹۵ هزار و ۴۷۵ تن تولید کند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران در ۳ ماهه اول امسال ۳ محصول را در سبد تولیدی خود داشته است، به این شکل که اینگات ۱۲ هزار و ۲۶۴ تن، بلوم آلیاژی-مهندسی ۵۰ هزار و ۶۴۵ تن و بیلت آلیاژی-مهندسی به میزان ۷۳ هزار و ۹۵۱تن تولید کرده است.

شرکت فولاد بناب نیز طی مدت یادشده بیلت فولادی به مقدار ۱۱۲ هزار و ۴۷۳ تن تولید کرده و میزان تولید بلوم این شرکت صفر بوده است.

مجتمع فولاد خراسان تولید ۲۹۶ هزار و ۳۱۴ تن بیلت فولادی را در کارنامه ۳ ماهه خود به ثبت رسانده است.

شرکت فولاد خوزستان نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در ایران در بهار امسال توانسته اسلب به میزان ۴۶۹ هزار و ۷۱۸ تن، بیلت فولادی ۱۳۹ هزار و ۱۰۱ تن و بلوم نیز به مقدار ۳۱۸ هزار و ۷۱۳ تن تولید کند.

فولاد کاوه جنوب هم تولید بیلت فولادی به میزان ۴۱۷ هزار و ۷۴۱ تن را در ۳ ماهه اول امسال به ثبت رسانده است.

در این میان فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات فولادی در خاورمیانه توانسته است در شرکتهای زیرمجموعه خود تولید قابل توجهی را به ثبت برساند. به این شکل که در فولاد سبا اسلب به میزان ۲۶۲ هزار و ۳۸۱ تن، در فولاد مبارکه اسلب به مقدار ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۵۶۱ تن و در فولاد هرمزگان نیز اسلب به میزان ۳۸۹ هزار و ۴۶۸ تن تولید شده است. در مجموع میزان اسلب تولید شده توسط این گروه به میزان ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۱۰ تن بوده است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز طی مدت یادشده توانسته بیلت فولادی به مقدار۳۵ هزار و ۶۲۶ تن تولید کند.

در مجموع می‌توان گفت بیشترین میزان تولید صورت گرفته طی ۳ ماهه اول امسال اسلب به میزان ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۱۲۸ تن بوده است که از این میزان سهم گروه فولادمبارکه ۸۵ درصد از کل تولید این میزان اسلب بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =