حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد: درخواست تعطیلی اصفهان در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می شود و از امشب محدودیت های سختگیرانه کرونایی در اصفهان آغاز می شود.

حجت الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین در توضیح آخرین تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان وضعیت استان اصفهان در ابتلا به کرونا بحرانی حاد است و روزانه بیش از ۵۵۰ نفر در بیمارستانها بستری می شوند و فقط بالغ بر ۲۵۰ نفر ترخیص می شوند به این معنا که روزانه بین ۲۵۰ الی ۳۰۰ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار می گیرد. 

وی افزود: از حدود ۴۹۰۰ مورد تست تشخیصی کرونا (PCR)بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ تست مثبت است؛ یعنی حدود نیمی از تست های تشخیصی کرونا مثبت می شود.تمام امکانات بیمارستانها و درمانگاه ها در حال اشباع شدن است و بستری ها به اورژانس، راهروها و فضاهای خالی بیمارستانها کشیده شده است. 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: با کمبود نیروی انسانی پزشک و پرستار مواجه هستیم و تصمیم تعطیلی یک هفته ای اصفهان که از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی درخواست شد در جلسه ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می شود. از امشب همه محدودیت های طرح جامع هوشمند شامل پنج محور اساسی با قوت و نظارت و بازرسی به مرحله اجراء درمی آید. بوستانها، اماکن تفریحی و فضاهای عمومی تعطیل می شود و نظارت آن از سوی شهرداری خواهد بود. 

وی اضافه کرد: مراکز آموزشی غیرانتفاعی و مراکز آموزشی تعطیل است و مسئولیت آن برعهده اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خواهد بود. 

غلامی با اشاره به محدودیت رستوران ها و اغذیه فروشی ها به خدمات بیرون بر گفت: تالارها و سالن های پذیرایی و اماکن مشابه به طور کامل تعطیل می شود و مشاغل پرخطر و نمایشگاه ها با نظارت صمت و اتاق اصناف فعالیت نخواهند داشت. 

وی افزود: باشگاه های ورزشی، سالن های بدن سازی و اماکن ورزشی با نظارت اداره کل ورزش و جوانان تعطیل خواهد بود و فعالیت فرهنگی سینماها با نظارت اداره کل ارشاد اسلامی ممنوع است. 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تمام ورودی ها و خروجی های نه گانه با استقرار ایستگاه های ایست بازرسی از فردا بر ورود و خروج نظارت خواهند داشت، گفت: تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح با فعال شدن تمام دوربین های ثبت تخلف و نظارت تصویری از مرکز کنترل ترافیک نظارت می شود و برای متخلفان جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته می شود و خودروهای غیربومی هم مشمول جریمه یک میلیون تومانی خواهند شد. 

وی گفت: ورود به شهرهای گردشگری مانند باغ بهادران، چادگان، قمصر، کاشان، نیاصرم، خوانسار، فریدونشهر و سمیرم ممنوع است و از امشب،بازرسی ها و نظارت ها در تمام سطوح توسط دستگاه های اجرایی به صورت ویژه شروع می شود؛ در ایام محرم و صفر برابر شیوه نامه ابلاغی سال گذشته مراسم محدود و در فضای باز برگزار می شود که البته منتظر ابلاغ دستورالعمل جدید ستاد ملی هستیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =