منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هوای اصفهان بعد از ۴۱ روز سالم شد و نقشه راه احیای زاینده رود به دولت ارسال شده تا با اقدام عاجل رودخانه زاینده رود همچون دریاچه ارومیه احیا شود.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان امروز، با قرارگرفتن روی شاخص ۸۹ در وضعیت زرد و سالم ثبت شده است.

وی افزود: روز گذشته نیزمیانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۲۰۹ در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار گرفت. تا پایان تیرماه ۸۳ روز هوای اصفهان سالم بود و ۴۱ روز ناسالم را گذراندیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی شدید حاکم بر استان اصفهان تالاب گاوخونی به سمت خشکی کامل و تبدیل شدن به کانون گردوغبار شتاب گرفته است.

وی اضافه کرد: ۱۶ کانون گردوغبار شناسایی شده در تالاب گاوخونی ۵ استان کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. ۹۸ درصد از مساحت استان اصفهان مواجه با شرایط خشکسالی شدید است.

شیشه فروش ذخیره سد زاینده رود را ۳۳۱ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: ۷۳ درصد مخزن این سد خالی است و وزارت نیرو موظف است در راستای تامین منابع آبی حوضه زاینده رود اقدام کند. نقشه راه احیای زاینده رود تهیه شده است و نیاز است مانند احیاء دریاچه ارومیه این رودخانه هم هرچه سریع تر احیاء شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =