• ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶
  • کد خبر: 16825
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز بیت کوین

در شرایطی که قیمت بیت کوین به دلیل ریزش های اخیر به سطوح پایین قیمتی رسیده است، به نظر می رسد در صورتی که قیمت بیت کوین همزمان با شاخص تراکم سختی افزایش پیدا کند، شاهد یک جهش در این بازار باشیم.

طی هفته گذشته قیمت بیت کوین در یک روند کاهشی از ۳۴۰۰۰ دلار تا ۳۱۰۰۰ دلار رسید. این روند به گونه ای شکل گرفت که بیت کوین در یک مثلث قرار گرفته که رفته رفته از قاعده مثلث تا نوک مثلث حرکت کرده و در انتهای مثلث اصلاح صورت گرفت. با توجه به اینکه طی چند هفته گذشته بیت کوین نتوانسته از سد ۳۶۰۰۰ دلار بگذرد و محدوده ۳۴۰۰۰ دلار تا ۳۶۰۰۰ دلار ناحیه مقاومتی سنگینی برای بیت کوین قلمداد می شود، برخی از فعالان مالی انتظار آغاز دور جدید ریزش بیت‌کوین را دارند.  

در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده ۳۱,۵۰۰ دلار معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۰.۵ درصد نوسان داشته است. بیت کوین در هفته گذشته ۴ درصد و در طی ماه گذشته ۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اخبارهای منفی در دنیا پیرامون بیت کوین و  فشار بالای فروش در بازار ارزهای دیجیتالی کماکان مانع از هرگونه جهش قیمتی شده و رصد حجم بیت‌کوین‌ها و سایر رمزارزهای ورودی به صرافی‌ها موید این است که فروشندگان کماکان قصد عقب نشینی ندارند .با تثبیت بیت‌کوین در نیمه پایینی کانال ۳۰ هزار دلاری، تعادل قیمتی مجددا در حال برقرار شدن است.

حدود ۱۰ درصد کل بیت‌کوین‌های موجود در بازار در بازه قیمتی ۳۱ تا ۳۴ هزار و ۳۰۰ دلار دست به دست شده که این مسئله بیانگر وجود یک ناحیه قیمتی مهم هم برای خریداران و هم برای فروشندگان است. بیشترین خریداران فعلی نیز دارندگان بلندمدت معروف به هولدرها بوده اند.

طی هفته های گذشته، شاخص بیت کوین به سطوح بسیار پایینی رسیده و بیت کوین به کف سهمی نزدیک می‌شود. از طرف دیگر، با افزایش این شاخص، قیمت هم می تواند سیری صعودی به خود بگیرد. با در نظر گرفتن سختی شبکه و اینکه سختی شبکه در حال حاضر به‌دلیل محدودیت‌های چین به‌شدت کاهش یافته است و همچنین باتوجه به مهاجرت ماینرها بیت کوین به نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، هش ریت شبکه هم رفته‌رفته می تواند افزایش یابد.

به عبارت دیگر، می‌توان انتظار داشت که به‌زودی شاهد بازگشت هش ریت به سطوح معمول باشیم. در صورتی که تاریخ تکرار شود و قیمت بیت کوین همزمان با شاخص تراکم سختی افزایش پیدا کند، می‌توان گفت که انتظار می‌رود به‌زودی شاهد یک جهش باشیم. همان طور که پیش‌تر گفتیم شرایط فعلی خاص‌تر از هر زمان دیگری است و نمی‌توان تکیه چندانی به این شاخص داشت.

البته از آنجایی که هفته‌هاست شاهد نوسانات عرضی بیت کوین در بازه‌ای بین ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار هستیم، نمی‌توان با قطعیت گفت که جهت حرکت بعدی این ارز دیجیتال به چه سمتی خواهد بود.

یادداشت از: مجید خلجی؛ تحلیلگر و کارشناس ارشد ارزهای دیجیتال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =