حمیدرضا صالحی

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: اسلب های API شرکت فولاد مبارکه در مسیر توسعه خطوط نفت و گاز کشور قرار گرفته است و امیدواریم علاوه بر پاسخ به نیاز داخلی مسیر صادرات این اسلب های استاندارد و باکیفیت فراهم شود.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با توجه به اهمیت افتتاح پروژه گوره به جاسک اظهار کرد: این ابرپروژه یکی از پروژه های استراتژیک و مهم کشور بود که با تامین مواد داخلی به پیشرفت قابل ملاحظه ای دست پیدا کرد و نقش بسزایی در توسعه خطوط انتقال نفت و گاز خواهد داشت.

وی افزود: اسلب های API تولید شده در شرکت فولاد مبارکه موجب بی نیازی از واردات شد و توانست به توسعه خط انتقال نفت خام گوره به جاسک منجر شود که در خور تحسین است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با تولید این لوله ها، علاوه بر انتقال خطوط نفت خام می توان در مواردی نظیر انتقال خطوط گازترش و آب هم از اسلب های API شرکت فولاد مبارکه بهره جست و علاوه بر خودکفایی می توان به کشورهای دیگر هم صادرات کرد.

شایان ذکر است طرح ملی و راهبردی خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران به منظور انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به پایانه جاسک و احداث مخازن ذخیره‌سازی برای ۱۰میلیون بشکه نفت خام اجرایی توسط رییس جمهوری کلید خورد که مجریان این طرح آن را باعث توسعه سواحل مکران و صادرات نفت خام از طریق لوله‌گذاری و ایجاد پایانه دوم صادرات نفت در جاسک می‌دانند.

مبداء خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک منطقه گوره از توابع شهرستان گناوه استان بوشهر است که پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به ترمینال و تأسیسات دریایی صادرات و واردات که احداث آن برنامه ریزی شده است، متصل می‌شود. در ایجاد زنجیره تولید لوله NACE، تبدیل تختال به ورق و سپس لوله که برای نخستین بار اتفاق افتاده است، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد اکسین خوزستان، لوله‌سازی اهواز و ایران آروین، لوله سازی ماهشهر و لوله‌سازی صفا فعالیت داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =