منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۳۰ روز از هوای اصفهان به علت خیزش گردوغبار ناسالم بود، گفت: تامین حقابه زیست محیطی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی وظیفه مهم سازمان محیط زیست کشور است که باید مانند ارومیه در دستور کار قرار گیرد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه ۳۰ روز از هوای اصفهان به علت خیزش گردوغبار ناسالم بود، اظهار کرد: ششمین جلسه مقابله با آلودگی هوا در مدیریت بحران استانداری اصفهان با هدف پیشگیری از آلودگی هوا در پاییز و زمستان برگزار شد. تمام دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا مطابق با قانون هوای پاک اقدام کنند و اداره محیط زیست استان اصفهان بر این روند نظارت داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: مقرر شد در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان از سوخت مازوت استفاده نشود و شرکت نفت سوخت پاک را در جایگاه های سوخت رسانی استقرار دهد.

وی اضافه کرد: پس از سناریوسازی برونداد مطالعات دانشگاهی آلودگی هوا، نتایج بر مبنای قانون هوای پاک به دستگاه‌های مربوطه با اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در راستای کاهش آلودگی از منابع سیار و ثابت پیگیری شود.

آبرسانی سیار به ۲۰ هزار از باغات استان اصفهان

شیشه فروش در ادامه به آبرسانی به ۳۱۶ روستا در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: به ۲۰ هزار هکتار از باغات استان اصفهان از طریق سیار آبرسانی می شود و ۴۰۰ هزار اصله درخت در حاشیه زاینده رود در معرض تنش آبی است.

ضرورت احیا رودخانه زاینده رود 

وی به تهیه نقشه احیا زاینده رود اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو بایستی نسبت به مفاد این نقشه اقدام کند و همانند احیا دریاچه ارومیه، زاینده رود هم احیا شود.

تهدید ۶ استان کشور با خیزش گردوغبار از تالاب گاوخونی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد تالاب گاوخونی خشک است و به یک نقطه بحرانی مستعد خیزش گردوغبار تبدیل شده است، گفت: این کانون گرد و غبار ۶ استان کشور را تهدید می کند و با خیزش باد ۵ هزار کیلومتر در معرض تهدید ذرات سمی ته نشین شده در این تالاب است.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست کشور در راستای تقویت ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در اصفهان اقدام عاجل به عمل آورد و این وظیفه سازمان محیط زیست کشور است که با تامین اعتبار در راستای حقابه های زیست محیطی زاینده رود و تالاب گاوخونی اقتدار به خرج دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =