تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران در دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دنبال هفدهمین پیروزی در مقابل عراق است

به گزارش ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران امروز و از ساعت 21 در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت. این آخرین بازی هر دو تیم در این مرحله به حساب می‌آید و ملی‌پوشان ایران برای صعود مستقیم و بدون دردسر نیاز به پیروزی در آن دارند.

ایران و عراق پیش از این ۲۹ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ماحصل آن ۱۶ پیروزی برای ایران، ۶ برد برای عراق و هفت تساوی بوده است که ایران۳۹ گل به ثمر رسانده و سهم عراقی ها توسط بازیکنان ما زده شده و ۲۲ گل به وسیله عراقی‌ها.

این ۲۹ دیدار در قالب دیدارهای دوستانه (۹)، جام ملت‌های آسیا (۷)، غرب آسیا (۵)، مقدماتی جام جهانی (۴)، مقدماتی المپیک (۳) و بازی‌های آسیایی (۱) بوده است.

در چارچوب مقدماتی جام جهانی و در چهار دیدار به انجام رسیده هم ما وهم عراق دو برد را به دست آورده‌ایم.

عراق برای اولین بار موفق شده در چهار دیدار متوالی مقابل ایران شکست نخورد. آنها در این مدت به سه برد و یک تساوی رسیده‌اند و آخرین باختشان به ۱۴ دی‌ماه سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد که در دیداری دوستانه با نتیجه یک بر صفر پیش از جام ملت‌های ۲۰۱۵ به ایران باختند.

پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵، پیروزی در بازی دوستانه سال ۱۳۹۵ در تهران، تساوی در دور گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا و همچنین پیروزی ۲ بر یک در دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های چین، چهار بازی مذکور را شامل می‌شوند.

باید دید در این مسابقه که سی‌اُمین جدال دو تیم خواهد بود ایران به هفدهمین پیروزی خواهد رسید؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =