فولاد سنگ هفته محیط زیست

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست در شرکت فولادسنگ گفت: شرکت معدنی، صنعتی فولادسنگ با اقدامات اساسی و موثر در کاهش آلاینده ها در قالب طرح های کوتاه مدت و بلندمدت منجر به کاهش آلاینده ها شده است.

به گزارش ایراسین، مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست ظهر پنج شنبه،۲۰ خردادماه، در شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه با حضور مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولادسنگ، پروین صالحی، نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و مهدی انصاری، رئیس محیط زیست شهرستان مبارکه و نماینده های فرماندار شهرستان مبارکه و اداره بهداشت و اداره صمت این شهرستان برگزار شد.

در  این مراسم، مهدی انصاری، رئیس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه، ضمن تبریک هفته محیط زیست اظهار کرد: روز پنجم ژوئن از طرف سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است که با توجه به اینکه این تاریخ مقارن با رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام ۱۵خرداد است؛ در تقویم کشور، از ۱۷ لغایت ۲۳ خرداد به هفته محیط زیست اختصاص یافته است.

وی به اصل پنجاهم قانون اساسی هم اشاره ای کرد و گفت: بر اساس این قانون حفاظت از محیط زیست به عنوان اصل بی بدیل و وظیفه عمومی است و همگان موظف به رعایت اصول محیط زیست در تمام ابعاد اجتماعی و اقتصادی خواهند بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه با تاکید بر آگاهی سازی و اطلاع رسانی در زمینه حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نامگذاری روزهایی نظیر هوای پاک، زمین پاک و تنوع گونه ها در تقویم کشور نشان از اهمیت حفاظت از محیط زیست است.

وی به کاهش بارشها و تاثیرات خشکسالی و تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: کاهش ۵۵ درصدی آبخوان ها و بروز گردوغبار و ریزگردها شهرستان مبارکه را تهدید می کند و اگر اقدامات عاجلی در کاهش گازهای گلخانه ای انجام نشود تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت.

انصاری به اقدامات محیط زیستی شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه پرداخت و گفت: از بدو تاسیس این شرکت ۳۰ سال می گذرد و در طی بازدید از این مجموعه در سال گذشته مقرر شد این واحد صنعتی، اقدامات اساسی در کاهش آلاینده ها در قالب طرح های کوتاه مدت و بلندمدت ارائه کنند و در همین مدت کوتاه اقدامات محیط زیستی این شرکت موثر بوده است و منجر به کاهش آلاینده ها شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه با تاکید بر تحقق شعار سال گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، اداره محیط زیست مانع از توسعه پایدار مشروط به رعایت صنایع در حفظ محیط زیست نیست و نیاز است که صنایع اقدامات بنیادین و پایدار محیط زیستی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم صنایع شهرستان مبارکه در راستای رسیدن به صنعت سبز اقدامات اساسی کنند و این فعالیتها در قالب برنامه ای مدون در نظر گرفته شود و قائم به شخص نباشد.

انصاری اقداماتی نظیر پتاس پاشی معابر خاکی و محوطه شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه را درکاهش آلاینده های جوی مهم ارزیابی کرد و گفت: اقدامات محیط زیستی شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ سازنده بوده است و با توجه به دغدغه مندی مدیریت این شرکت امیدواریم به صنعتی سبز در شهرستان مبارکه تبدیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =