• ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
  • کد خبر: 15250
  • readingTime: ۲ دقیقه
مجید خلجی

قیمت بیت کوین در شرایطی قرار گرفته است که اگر در صورت شکست نزولی قیمت زیر حمایت ۳۵۵۰۰ دلار و ۳۵۰۰۰ دلار، قیمت می تواند افتی شدید را به سمت تراز ۳۲۰۰۰ دلار آغاز کند.

به گزارش ایراسین، بیت کوین طی روزهای گذشته در حال درجازدن یا اصطلاحاً رنج قرار داشته و نتوانسته سطوح بالاتر از منطقه حمایتی ۳۷۰۰۰ دلار را حفظ کند و به این ترتیب روند نزولی خود را ادامه داده است. حتی سطح حمایتی ۳۶۰۰۰ دلاری را شکسته و زیر میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ قرار گرفته است.

در ادامه این روند ریزشی، قیمت به زیر حمایت ۳۵۰۰۰ دلاری کشانده شد و در حدود تراز ۳۴ هزار و ۸۳۰ دلار کف سازی کرد. پس از آن بیت کوین به مرحله اصلاح وارد شد. قیمت این ارز بالاتر از سطح مقاومتی ۳۶۰۰۰ دلاری شکسته شد و از سطح اصلاحی ۵۰ درصد فیبوناچی حرکت نزولی ۳۷ هزار و ۹۱۵ دلار به ۳۴ هزار و ۸۳۰ دلار گذشت.

در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD، بالاتر از یک خط روند نزولی اصلی با مقاومتی نزدیک به ۳۶۰۰۰ دلار نیز یک شکست قیمت دیده و این جفت ارز همچنان پایین تر از سطح ۳۷۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) ترید می شود.

در حال حاضر نمودار بیت کوین پایین تر از ابرکومو قرار دارد و نیاز به پول هوشمند و تقاضا برای خرید بیت کوین بیش از هر زمان دیگری احساس می شود تا بیت کوین بتواند خود در بالای ۴۰۰۰۰دلار تثبیت نموده و روند رو به رشد گذشته را پیش بگیرد.

سطح اصلاحی ۷۶.۴٪ فیبوناچی حرکت نزولی ۳۷ هزار و ۹۱۵ دلار به ۳۴ هزار و ۸۳۰ نیز نزدیک به سطح ۳۷ هزار و ۲۰۰ دلار واقع است و به عنوان یک مانع بزرگ برای گاوها عمل می کند. در صورت شکست صعودی قیمت بالاتر از سطوح ۳۷۰۰۰ و ۳۷۲۰۰ دلار، بیت کوین می تواند شاهد افزایش چشمگیر قیمت باشد.

اولین مقاومت اصلی در این حالت نزدیک به سطح ۳۸۵۰۰ دلار خواهد بود. مقاومت اصلی هنوز نزدیک به منطقه ۴۰۰۰۰ دلار است. شکست قاطعانه قیمت بالاتر از سطح ۴۰۰۰۰ دلار می تواند شرایط را برای افزایش بیشتر قیمت مهیا کند.

اگر بیت کوین نتواند مقاومت ۳۷۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد، می تواند روند نزولی جدیدی را شروع کند. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح ۳۶۰۰۰ دلار است.

اولین حمایت اصلی نیز در نزدیکی سطح ۳۵۵۰۰ دلار قرار می گیرد. در صورت شکست نزولی قیمت زیر حمایت ۳۵۵۰۰ دلار و ۳۵۰۰۰ دلار، قیمت می تواند افتی شدید را به سمت تراز ۳۲۰۰۰ دلار آغاز کند.

سطوح مقاومتی به ترتیب : ۳۷۰۰۰، ۳۸۵۰۰ و ۴۰۰۰۰ دلار و سطوح حمایتی پیش رو به ترتیب: ۳۶۰۰۰، ۳۴۵۰۰ و ۳۳۵۰۰دلار است.

*مجید خلجی، تحلیلگر و کارشناس ارشد ارزهای دیجیتال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =