شهاب جوانمردی

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری، تحول دیجیتال اتاق تهران گفت: برای عملیاتی شدن طرح تحول دیجیتال، نیاز است که تمام اجزا واحد صنعتی نظیر شرکت فولاد مبارکه در ترکیبی پیوسته هوشمندسازی شوند که لازمه آن تامین بستر پهنای وسیع باند 5G است.

شهاب جوانمردی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اهمیت امضای تفاهم نامه ایجاد شبکه 5G فی ما بین شرکت فولادمبارکه با ایرانسل اظهار کرد: در دنیای امروز برای پیاده سازی کیفی و دقیق اینترنت اشیاء (IOT) موضوع شبکه 5G بسیار ضروری و الزام آور است.

وی افزود: برای عملیاتی شدن طرح تحول دیجیتال، نیاز است که تمام اجزا واحد صنعتی نظیر شرکت فولاد مبارکه در ترکیبی پیوسته و هماهنگ هوشمندسازی شوند که لازمه آن توسعه بستر پهنای وسیع باند 5G است.

هدف گذاری شبکه ارتباطی نسل پنجم 5G در صنایع 

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری، تحول دیجیتال اتاق تهران تصریح کرد: شبکه ارتباطی نسل پنجم (5G) در صنایع هدف گذاری شده است چراکه پوشش دهی وسیع و همه جانبه دارد که البته این مزیت به تنهایی هم کافی نیست؛ بلکه نیاز است که تمام تجهیزات واحدصنعتی بتوانند از این امکانات بهره بگیرند؛ اگر تجهیزات واحد صنعتی قادر به استفاده از اینترنت اشیا (IOT) نباشند قادر نخواهیم بود طرح تحول دیجیتال را در آن واحد محقق کنیم.

جوانمردی گفت: در مسیر تحقق طرح تحول دیجیتال پیاده سازی اینترنت اشیا در بستر شبکه ارتباطی نسل پنجم(5G) و در بخش های سخت افزاری تا بهره برداری درکلان سیستم مهم است.

حفظ جایگاه جهانی فولاد مبارکه با تحقق طرح تحول دیجیتال

وی بیان کرد: جدیت و عزم شرکت فولاد مبارکه در تحقق طرح دیجیتال نشان می دهد که این شرکت در چشم اندازی پنج ساله درصدد است در بازار رقابت جهانی جایگاه خود را محفوظ و ارتقا بخشد.

 نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری، تحول دیجیتال اتاق تهران گفت: امضای تفاهم نامه ایجاد شبکه ۵G فی مابین شرکت فولادمبارکه با ایرانسل به تنهایی برای تحقق طرح دیجیتال کافی نیست و مواردی نظیر رفع تحریم ها، اتصال به بازارهای جهانی و قابلیت ارتقاء تجهیزات و ماشین آلات هم در این مسیر یاری رسان هستند. 

گفتنی است شرکت فولاد مبارکه سال گذشته برنامه ای پنج ساله در راستای هوشمندسازی این شرکت تعریف کرده است و در تلاش است با اجرای این برنامه به شرکتی هوشمند مبتنی بر نسل چهارم اقتصادی تبدیل شود. تفاهم نامه مذکور با ایجاد ساخت شبکه نسل پنجم توسط مدیران عامل فولاد مبارکه و ایرانسل در حوزه صنعت کشور برای اولین بار امضا شد. همچنین امضای قرارداد هوشمند سازی حمل سرباره در شرکت فولاد مبارکه به ثمر نشست تا با انعقاد این تفاهم نامه اولین فاز هوشمندسازی لجستیک با امضای قرارداد اجرایی بین شرکتهای ایریسا و ایرانسل اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش راست پور IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    بسیار عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =