موفق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از واگذاری بزرگترین مزایده معدن در بخش پروانه های اکتشاف، مجوزهای برداشت، گواهی نامه کشف و پروانه های بهره برداری وزارت صمت در اصفهان خبر داد.

ایرج موفق در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اعلام واگذاری بزرگترین مزایده معدن در بخش پروانه های اکتشاف، مجوزهای برداشت، گواهی نامه کشف و پروانه های بهره برداری وزارت صمت اظهار کرد: استان اصفهان با توجه به ساختار زمین شناسی و پتانسیل معدنی موجود در حال حاضر تعداد ۸۵۳ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۷۶ فقره پروانه اکتشاف و ۲۰ فقره گواهی نامه کشف دارد.

وی افزود: از این تعداد معدن سالیانه بالغ بر ۳۰ میلیون تن انواع مواد معدنی شامل معادن فلزی اعم از سنگ آهن، سرب، روی، مس، طلاو... است و همچنین شامل انواع سنگ های ساختمانی مانند مرمریت، گرانیت، تراورتن و ... می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: انواع معادن غیرفلزی در استان اصفهان شامل باریت، خاک صنعتی، مصالح ساختمانی استخراج و به بازار مصرف عرضه می شود و در حال حاضر بالغ بر ۹ هزار نفر در این بخش اشتغال دارند و جمع کل سرمایه گذاری دراین بخش بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: در بخش صنایع معدنی استان اصفهان نیز بالغ بر دوهزار و۶۰۰ واحد در تولید انواع محصولات فولادی، فراوری مواد معدنی فلزی و غیرفلزی و همچنین تولید کاشی و سرامیک و مصالح ساختمانی از قبیل شن، آجر و ماسه است.

موفق با اشاره به اینکه در سال ۹۷، حدود ۲۳ میلیارد تومان، در سال ۹۸ بالغ بر ۳۴ میلیاردتومان و در سال گذشته ۶۰ میلیاردتومان حقوق دولتی به حساب خزانه کشور واریز شده است، گفت: با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با معاونت وزارت صمت قرار است حدود هزار فقره محدوده اکتشافی، بهره برداری و گواهی کشف و مجوز برداشت شن و ماسه از طریق مزایده عمومی و سرمایه گذاری واقعی واگذار شود.

وی اضافه کرد: از تمام واحدهای معدنی وصنایع معدنی دعوت می شود که در این امر مهم مشارکت کنند و محدوده موجود در استان اصفهان را مطالعه و بررسی کنند و با شرکت در فراخوان عمومی از ظرفیت و پتانسیل محدوده به منظور بهره وری بیشتر استفاده لازم به عمل آورند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در فاز نخست مقرر شده است که دو هزار و ۹۹۴ معدن به مزایده عمومی گذاشته شود که بیش از هزار محدوده و معدن در استان اصفهان قرار دارد تا سالیانه با استخراج ۳۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان اصفهان مواد پایدار کارخانه های صنایع معدنی استان و کشور تامین شود و در صورت مازاد صادرات انجام گیرد.

وی با اشاره به جانمایی استان اصفهان در مرکز کشور گفت: دو هزار و ۶۰۰ کارخانه سنگ بری و قطب فولاد و سنگ و آجر کشور در اصفهان نشان می دهد که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش خواهد بود؛ رونمایی از طرح آزادسازی محدوده ها و معادن بلاتکلیف کشور از طریق مزایده عمومی با وزیر صمت در روز دوشنبه به صورت مجازی برگزار شد.  

موفق اعلام کرد: سرمایه گذاران می توانند در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir از ساعت ۸ صبح روز شنبه اول خردادماه تا ساعت ۱۹ روز پنج شنبه سیزدهم خردادماه نسبت به ارائه قیمت اقدام کنند. 

وی افزود: زمان بازگشایی پاکت ها و اسناد مزایده در روز دوشنبه هفدهم خردادماه راس ساعت ۱۰ صبح در محل سازمان صمت است. متقاضیان می بایست جهت شرکت در مزایده نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور و تهیه گواهی امضاء الکترونیکی (توکن) از دفاتر منتخب پیشخوان دولت اقدام و در مزایده به صورت الکترونیکی از درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت شرکت کنند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این سامانه می توانند با شماره تماس ۰۲۱-۴۱۹۳۴ پشتیبانی سامانه ستاد تماس بگیرند و صرفا جهت اطلاع و مشاهده اطلاعات مزایده از روز شنبه، اول خردادماه، به آدرس الکترونیکی www.esf.mimt.gov.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مراجعه کنند. 

وی توضیح داد: متقاضیان می بایست تمامی مدارک مورد نیاز را با امضاء دیجیتال و از طریق سامانه ستاد بارگذاری و ارسال کنند. ضمنا نقشه محدوده های معدنی بر اساس کد کاداستر اعلام شده در مزایده در سامانه کاداستر کشور به نشانی  www.cadastre.mimt.gov.ir در قسمت نقشه قابل مشاهده است. 

موفق گفت: تمام فرایند بارگذاری مزایده به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ستاد است و هیچگونه مدرک فیزیکی توسط سازمان صمت گرفته نمی شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =