منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تا پایان اردیبهشت ماه در اصفهان رگبار و وزش تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وزش تندباد و بارشهای رگباری در اصفهان اظهار کرد: در مناطق شرقی و شمال اصفهان بارشهای نقطه ای به سیلابی شدن رودخانه های فصلی منجر شد.

وی افزود: تندباد لحظه ای با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت اختلال در تردد جاده های شهرستان نائین را به همراه داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با ابراز نگرانی از کم بارشی ها و متعاقب با آن، فعالیت کانونهای گردوغبار تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۲ میلیمتر بارش در استان اصفهان ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت با ۳۴ درصد کاهش همراه است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون،هوای اصفهان در  ۲۱ روز آلوده بود که علت اصلی آن فعالیت  کانونهای گردوغبار در اثر کم بارشی هاست.

شیشه فروش گفت: عدم تغذیه رطوبتی سامانه های بارشی باعث شده که بارشهای موثری در بهار رخ ندهد و انرژی این سامانه ها به صورت تندباد تخلیه شود.

وی اعلام کرد: امروز بعدازظهر و شنبه هم شاهد وزش تندباد لحظه ای در مناطق شمالی و مرکزی استان اصفهان هستیم و فردا در مناطق غرب، جنوب و مناطق مرکزی بارشهای ناگهانی و محلی و خیزش گردوغبار را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توصیه می شود در این روزها نسبت به کوه نوردی، چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع اجتناب شود.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه شاهد گذر امواج ناپایدار جوی در اصفهان هستیم و بارشهای رگباری و وزش تندباد پیش بینی می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =