دربی

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران با دربی پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس همراه است.

به گزارش ایراسین، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران فردا جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه با برگزاری پنج دیدار آغاز و روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با انجام سه دیدار دیگر به پایان خواهد رسید که در مهمترین دیدار این هفته در روز جمعه دربی ۹۵ پایتخت را بین تیم های پرسپولیس و استقلال تهران را شاهد خواهیم بود.

در ذیل به تحلیل هر ۸ بازی هفته بیست و سوم خواهیم پرداخت:

 جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰:

گل گهرسیرجان–ذوب آهن اصفهان ساعت ۱۷:۵۵ ورزشگاه شهید سردار  سلیمانی سیرجان

ذوب آهن نسبت به گل گهر از روحیه بالایی برخوردار است چراکه آنها در ورزشگاه آزادی با دو گل از سد استقلال تهران گذشت و شاگردان قلعه نویی نیز در بازی معوقه هفته هجدهم با یک گل مغلوب فولاد خوزستان شدند. ذوب آهن برای فاصله گرفتن از قعر جدول روند خوبی را در پیش گرفته و اکنون با ۲۱ امتیاز رده سیزدهم جدول رده بندی است و نمی خواهد این روند متوقف شود، هر چند گل گهر تیمی نیست که در سیرجان به آسانی به تیم های میهمان امتیاز دهد، آنها با یک بازی کمتر ۳۲ امتیاز دارند و رده چهارم از آن خود کردند.

 آلومینیوم اراک-شهرخودرو مشهد ساعت۱۸:۱۵- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

اراکی ها هفته قبل دست به کاری بزرگ زدند و صنعت نفت را در آبادان با تک گل حامد پاکدل شکست دادند و این تیم در اراک حریف سرسختی برای شاگردان مهدی رحمتی خواهند بود. آلومینیوم اراک با ۳۲ امتیاز پنجم جدول رده بندی است و شهرخودروی ها با دو بازی کمتر و ۲۵ امتیاز در رده هشتم قرار گرفته اند.

نساجی مازندران-فولادخوزستان–ساعت ۱۸:۲۵-ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

هر دو تیم از نظر پیروزی به گونه ای شبیه همدیگر هستند، چراکه تیم های نساجی مازندران و فولادخوزستان در بازی آخر خود با یک گل از سد نمایندگان استان کرمان یعنی مس رفسنجان و گل گهر سیرجان گذشتند. اکنون نساجی در زمین چمن مصنوعی میزبان فولاد است و این موضوع برای میهمان می تواند مشکل ساز باشد، نماینده قائمشهر رده پانزدهم جدول است و شکست در این دیدار خانگی می تواند برای آن بسیار سنگین تمام شود. فولاد هم برای کسب سهمیه تلاش می کند و روی امتیازات بازی با تیم های قعر جدولی حساب ویژه ای باز کرده است. آنها با ۱۹ بازی و ۳۰ امتیاز ششم جدول هستند.

تراکتور تبریز-صنعت نفت آبادان- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه یادگار امام تبریز

هر دو تیم در هفته گذشته نتایج خوبی به دست نیاورند، تراکتور مقابل پیکان تن به تساوی یک بر یک دارد و از طرفی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از این تیم قهر کرده اند و سر تمرینات حاضر نمی شوند و این حاشیه بزرگی برای تراکتوری ها در آستانه دیدار با صنعت نفت نگون بخت است. آبادانی ها در دو دیدار گذشته مغلوب حریفان خود شده اند و با ۲۵ امتیاز یازدهم جدول رده بندی هستند و اگر مقابل تراکتور نتیجه لازم را کسب نکنند، شاید در هفته های پایانی یکی از فانوس به دستان باشند.

پرسپولیس تهران- استقلال تهران-ساعت ۱۹:۳۰-ورزشگاه آزادی

بدون شک یکی از مهمترین بازی های نیم فصل دوم لیگ برتر ایران دربی ۹۵ پایتخت است. این بازی برای هر دو تیم و هواداران شان بسیار حیثیتی است. در تمام ۹۴ دیدار قبلی این دو تیم در تمام مسابقات آبی‌های پایتخت ۲۶ و قرمزها ۲۴ بار موفق به پیروزی مقابل رقیب همشهری خود شده اند و ۴۴ مسابقه نیز میان این دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در این مسابقات استقلالی‌ها ۸۹ و پرسپولیسی‌ها ۹۳ گل توانسته اند به ثمر برسانند. دو پیروزی تیم پرسپولیس در شهرآورد شانزدهم (۶ بر صفر) و شهرآورد هشتاد و سوم (۴ بر ۲) پرگل‌ترین بازی‌های تاریخ سرخابی ها مقابل یکدیگر بوده است. علی پروین  با ۲۰ بازی برای پرسپولیس و محمود فکری سرمربی کنونی تیم نفت مسجد سلیمان با ۱۸ بازی برای این تیم در شهرآورد رکورد داران بازی در دربی برای این ۲ تیم هستند. صفر ایرانپاک با ۷ گل زده برترین گلزن پرسپولیس در دربی تهران است و غلام مظلومی و علی جباری با ۵ گل این رکورد را بین استقلالی‌ها دراختیار دارند.

باید منتظر ماند در دربی ۹۵ چه اتفاقی خواهد افتاد، شکست پرسپولیس و تساوی بهترین نتیجه برای سپاهان صدرنشین است. پرسپولیس با ۴۲ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به سپاهان ۴۵ امتیازی، دوم است و استقلال با دو بازی کمتر و با ۳۴ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد.

یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰:

فولادمبارکه سپاهان-مس رفسنجان-ساعت ۱۹:۲۰- ورزشگاه نقش جهان

بدون شک فولادمبارکه سپاهان اگر می خواهد به صدرنشینی ادامه دهد باید از این بازی خانگی کمال استفاده را ببرد و با کسب سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کند. از طرفی مس رفسنجان در بازی هفته گذشته و آن هم در خانه با یک گل مغلوب نساجی مازندران شد. به طور حتم مسی ها در اصفهان به دنبال یک بازی بسته و کسب حداقل امتیاز هستند، سپاهان همیشه با چنین تیم هایی به مشکل برخورده و اگر نماینده کرمان اینگونه پای به میدان گذاشت، محرم نویدکیا باید از پلن B  بهره ببرد. مس رفسنجان با ۲۸ امتیاز هشتم جدول رده بندی است و فولاد مبارکه با ۴۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

سایپا تهران- پیکان تهران- ساعت ۱۹:۲۵- ورزشگاه پاس قوامین

سایپا، فراز کمالوند را هفته گذشته در راس کادرفنی داشت اما مقابل ماشین سازی قعرنشین تن به تساوی  ۲ بر ۲ داد تا به رده چهاردهم سقوط کند، از طرفی پیکانی ها تراکتور پر مهره را با تساوی یک بر یک متوقف کرد. پیکان با ۲۲ امتیاز رده نهم را از آن خود کرده و استرسی برای بازی با سایپا ندارد، اما شاگردان کمالوند محکوم به پیروزی هستند. باید منتظر ماند که در دربی خودروسازان چه اتفاقی رخ خواهد داد.

نفت مسجدسلیمان - ماشین‌سازی تبریز- ساعت ۱۹:۲۵ - ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

با آمدن محمود فکری در راس کادرفنی نفت مسجدسلیمان، بدون شک این تیم روند خیلی خوبی را دنبال می کند. محمود فکری پس از کسب تساوی مقابل سپاهان در اصفهان، مس رفسنجان را با یک گل شکست داد و اکنون در سومین دیدار به دنبال دومین پیروزی مقابل قعرنشین لیگ است تا از رده دوازدهم صعود کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =