• ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
  • کد خبر: 13917
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰+ تحلیل و پیش بینی قیمت طلا

تحلیل و پیش بینی بازار طلا

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) گفت: هر انس نقره ۲۶.۱۰ دلار، پلاتین ۱۲۱۰ و هر انس پالادیوم ۳۰۱۲ دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود، اظهار کرد: انس جهانی روند افزایشی خود را آغاز کرده و احتمالا در چند روز آینده به بیش از ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید. اکنون فشاری در خارج از کشور از سوی موسسات مالی فشاری روی طلا وارد شده و همین فشار مانع از افزایش قیمت انس جهانی شده است. اینکه فشار موجود تا کی ادامه داشته باشد چندان مشخص نیست اما مطمئنا تا پایان سال میلادی جاری افزایش قیمت قابل توجهی در قیمت انس جهانی طلا به وجود خواهد آمد.

وی افزود: باتوجه به ادامه تعطیلی صنف طلا و جواهر در کشور در هفته جاری، روند فعلی را در بازار طلا شاهد خواهیم بود. اگرچه قیمت های فعلی به دلیل نبود تقاضا و معاملات در بازار، منطقی نیست. در کنار این مسئله انتشار اخباری پیرامون مذاکرات برجامی یا تغییر قیمت انس طلا می‌تواند در این روند تاثیرگذار باشد.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا گفت: در بازار داخلی نیز با توجه به استراتژی ایران در برجام، اتفاق خاصی در وین نیفتاده و بیشتر چانه زنی بر چگونگی نزدیک شدن به توافق است.

محمدولی اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد ایران، اقتصاد خبری است و احتمالا تا پایان هفته اخبار تاثیرگذاری خاصی نداریم، پیش بینی می شود قیمت هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار بین ۴ میلیون و ۴۰ تا ۴ میلیون ۷۰ هزار تومان نوسان داشته باشد. با این حال نزدیک شدن بهزمان بازگشایی اصناف می‌تواند تاثیر مثبتی در جهت افزایش قمیت طلا داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =