استقلال-الاهلی عربستان

آیا لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به صورت رفت و برگشت و متمرکز در یک کشور برگزار خواهد شد؟

به گزارش ایراسین، مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در منطقه غرب قاره شب گذشته به پایان رسید و چهره هشت تیم صعود کننده از این منطقه به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. پرسپولیس ایران، استقلال ایران، تراکتور ایران، الهلال و النصر از عربستان، الوحده و الشارجه از امارات و استقلال تاجیکستان تیم‌های راه یافته به مرحله بعد هستند.

در مرحله گروهی ایران چهار تیم داشت و متاسفانه با بد شانسی فولاد از گردونه رقابت ها حذف شد اما صدرنشینی سرخابی ها و بازی های درخشان تراکتور به AFC  فهماند که ایران یکی از قدرت های برتر آسیا محسوب می شود و روا نیست بر علیه تیم ملی و تیم های باشگاهی ایران حاشیه درست کند و گارد بگیرد.

طبق اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی‌های مرحله یک هشتم و یک چهارم لیگ قهرمانان به صورت تک بازی برگزار می‌شود اما این برنامه هنوز هم قطعی نیست و ممکن است AFC برای مرحله بعد هم ساز و کار دیدار تیم‌ها را تغییر بدهد.با این برنامه، تیم استقلال ایران باید در خانه خود با الهلال عربستان دیدار کند، تراکتور در ریاض به مصاف النصر برود و پرسپولیس هم میهمان استقلال تاجیکستان خواهد بود. این در حالی است که روزنامه الاقتصادیه عربستان به نقل از منابع آگاه در AFC خبر داد مراحل حذفی لیگ قهرمانان به صورت رفت و برگشت و متمرکز در سپتامبر (شهریور ماه) برگزار می‌شود.

این روزنامه به نقل از این منبع خبری خود نوشت: وضعیت مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا به دلیل همه گیری ویروس کرونا هنوز نامشخص است. تاکنون درباره مکانیزم برگزاری مراحل بعدی مسابقات اطلاعی نداریم. در صورت برگزاری رقابت ها به صورت متمرکز به دلیل رقابت عادلانه، از حضور تماشاگران در ورزشگاه جلوگیری خواهد شد.

این روزنامه عربی در ادامه اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه آگوست درهای خود را برای گرفتن درخواست میزبانی از باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها باز می‌کند و کمیته اضطرار و بحران کار خود را برای بررسی شرایط و در نظر گرفتن سیستم رفت و برگشت مسابقات مشروط به تضمین‌های بهداشتی و سلامتی آغاز خواهد کرد. انتظار می‌رود عربستان که میزبانی سه گروه از بازی‌های مرحله گروهی را بر عهده داشت، برای گرفتن میزبانی سایر مراحل هم اقدام کند.

به نوشته روزنامه عربستانی الاقتصادیه، اگر شرایط کرونا در قاره آسیا تثبیت شود دو گزینه برای تیم‌های صعود کرده وجود دارد. یا بازی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و یا تیم‌های راه یافته یک کشور را برای میزبانی معرفی می‌کنند. گزینه سوم و دشوار برگزاری مسابقات به صورت متمرکز خواهد بود.

این تحلیل  حدس و گمان روزنامه الاقتصادیه بود اما باید به نویسنده آن گفت که در عربستان امنیت نیست چرا باید تیم های ایرانی به این کشور بیایند ولی تیم های عربستانی ایران را کشوری امن نمی دانند! اگر نگاه، نگاه کرونایی است، چرا کنفدراسیون آسیا کشور هندوستانی که از ویروس کرونا مملو شده را میزبان مرحله گروهی لیگ قهرمانان کرد؟ تصمیمات AFC  برای قاره پهناور آسیا شائبه ایجاد می کند! باید منتظر ماند کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیماتی برای برگزاری دور حذفی لیگ قهرمانان خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =