علی جباری

مربی اصفهانی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: در مسابقات وزنه برداری آسیا به میزبانی تاشکند، نزدیک به ۱۵ رکورد آسیایی و جهانی شکسته شد.

به گزارش ایراسین، علی جباری مربی اصفهانی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در گفتگو با ایراسین پیرامون سطح مسابقات وزنه برداری آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان گفت: به نظر بنده سطح این رقابت ها بسیار بالا بود، چراکه نزدیک به ۱۵ رکورد آسیایی و جهانی شکسته شد و از طرفی آخرین مرحله گزینشی از نوع طلایی بود که در قاره آسیا برگزار می‌شد و به همین دلیل تمام کشورها با آمادگی کامل آمده بودند.

وی ادامه داد: تیم قزاقستان که قهرمان مسابقات وزنه برداری آسیا شد ترکیبی از جوانان و با تجربه ها بود، تیم ازبکستان نیز یک تیم خوب و یکدستی داشت، ما هم تیم خوبی داشتیم ولی متاسفانه قبل از رفتن به تاشکند، حافظ قشقایی در وزن ۶۱ کیلوگرم و عارف خاکی در وزن ۱۰۲ کیلوگرم مصدوم شدند که متاسفانه تیم ایران به طور ناقص و با ترکیب ۹ نفره پا به این رقابت‌ها گذاشت، در رده بندی امتیازی چهارم شدیم ولی از لحاظ رده‌بندی مدالی ایران با ۷ طلا ۴ نقره و ۴ برنز به مقام نایب قهرمانی دست یافت، اگر ما با ترکیب کامل اعزام می شدیم بدون تردید به عنوان قهرمانی دست پیدا می کردیم.

علی جباری در خصوص عملکرد سهراب مرادی و رسول معتمدی در رقابت های آسیایی تاشکند گفت: سهراب مرادی نسبت به آن آسیب‌دیدگی که داشت عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت ولی سهمیه المپیک را کسب نکرد، تا چند روز آینده سهراب عازم کشور کلمبیا می‌شود و برای کسب سهمیه المپیک به روی تخته می رود، امیدواریم این قهرمان ارزشمند بتواند به المپیک راه پیدا کند.  

مربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در ادامه پیرامون عملکرد رسول معتمدی اظهار داشت: همه دیدند رسول معتمدی در وزن ۱۰۲ کیلوگرم شاهکار کرد  و با وجود فارس باخ وزنه بردار قطری که قهرمان جهان است، رسول در رقابت کردن با آن بسیار مطلوب عمل کرد و توانست وزنه های خوبی را مهار کند و بر سکوی اول آسیا تکیه زند.

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان قطب وزنه‌برداری کشور است، گفت: قهرمانانی همچون رشید شریفی، سهراب مرادی، عارف خاکی، ایوب مرادی، یکتا جمالی، رسول معتمدی و... از شهر سده لنجان هستند که در این رشته از شاخص ها بودند و هستند، اما باید ببینیم با توجه به این پتانسیل چرا یک تیم از اصفهان در لیگ برتر وزنه برداری حضور ندارد، مثلاً ذوب آهن دو سه سالی تیمداری می‌کند تیمش قهرمان ایران شد و یک مرتبه منحل می شود، بنده سه دوره به عنوان مربی در سال های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ با تیم ذوب‌آهن اصفهان قهرمان کشور شدیم، چرا نباید با وجود وزنه برداران شاخص و با استعداد در استان اصفهان تیمی در لیگ برتر کشور نداشته باشیم؟

علی جباری تصریح کرد: وزنه برداران استان اصفهان پتانسیل قهرمانی در المپیک و جهان را دارند، چرا باید در قالب تیم های دیگر استان ها به روی تخته بروند؟ امیدوارم مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در نشستی با مسئولان باشگاه ذوب‌آهن، آنها را متقاعد کنند تا این باشگاه در رشته وزنه برداری که رشته المپیکی است تیمداری کند.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در پایان از حمایت های سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان، حمید محمدی رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان و مرتضی سیف زاده پیشکسوت ورزش تشکر نمود.

گفتنی است علی جباری نزدیک به چهار سال مربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران است و در کارنامه فعالیت خود مربیگری تیم ذوب آهن اصفهان دیده می شود که قهرمان کشور شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =