حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تست کرونا ۳۵ تا ۴۵ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مثبت است و سن بستری شده های کرونا از ۷۰ سال به ۵۸ سال کاهش یافته است که نشان دهنده شیوع بالای ویروس جهش یافته کرونا است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شامگاه سه شنبه، «حجت الله غلامی» در هشتادمین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در هفته جاری، با افزایش تعداد بستری ها و تست های مثبت،موج چهارم کرونا در استان اصفهان کماکان می تازد. 

وی افزود: شیب نمودار شیوع کرونا در استان اصفهان صعودی است و آمار تعداد بستری ها و فوتی های کرونا درمقایسه با ابتدای فروردین ماه ۵ تا ۷ برابر افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: تست کرونا ۳۵ تا ۴۵ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مثبت است و سن بستری شده های کرونا از ۷۰ سال به ۵۸ سال کاهش یافته است که نشان دهنده شیوع بالای ویروس جهش یافته کرونا است.

تاکید بر طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت کرونا در اصفهان

وی با تاکید بر طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونا در اصفهان ابراز کرد: تیم های نظارتی بر تشدید و نظارت این طرح جامع پنجگانه نظارت خواهند داشت و با توجه به شرایط بحرانی جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا در هفته سه بار برگزار می شود.

غلامی میزان رعایت مردم در دستورالعمل های کرونا را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: در برخی از موارد پنجگانه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونا به مرز ۹۰ درصد رسیده ایم که قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو همکاری مردم و اصناف است.

تاکید بر دورکاری در محیط های اداری و آموزشی است

وی افزود: در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید شد که کادر اداری در مراکز آموزش و پرورش با ۳ نیرو برگزار شود و محدودیت های شدید بر حضور کارکنان در ادارات اعمال خواهد شد و خدمت رسانی به صورت دورکاری است.

وی اضافه کرد: نظارت بر تردد خودروهای غیربومی استان اصفهان با همکاری تمام دستگاه های اجرایی ذیربط اعم از نیروی مقاومت بسیج استان اصفهان، ارتش، راهداری و حمل ونقل جاده ای، هلال احمر و انتظامی استان اصفهان به صورت شبانه روزی با جدیت دنبال می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ۳۳ دوربین ثابت در سطح کلانشهر اصفهان هرگونه تخلف تردد که متناسب با طرح جامع محدودیت هوشمند نباشد را رصد می کند و جریمه برای فرد متخلف ارسال می شود.

وی به نظارت تصویری ۴۴۰ دوربین در مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان هم اشاره ای کرد و گفت: پلیس راهور به صورت محسوس ونامحسوس هرگونه تردد در ساعات محدودیت را شناسایی می کند و جریمه صادر شده برای متخلفان پیامک می شود.

غلامی به رصد توسط ۱۳۰ دوربین راه های استان اصفهان هم اشاره ای کرد و گفت: با تشدید نظارت تمام دستگاه های استان با محوریت انتظامی درصدد هستیم تا شیوع کرونا جهش یافته را مهار کنیم و لازم است شهروندان در یک بسیج همگانی برای کنترل موج چهارم همگام شوند.

ملغی شدن طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر

وی گفت: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر به مدت ۱۰ روز ملغی شده است تا تردد از طریق خودرو شخصی فراهم شود و پلیس راهور به شدت با هرگونه تردد در ساعت محدودیت شبانه برخورد خواهد کرد.

آرامستانهای اصفهان از جمعه تعطیل است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر تردد در آرامستانها به علت افزایش فوتی های کرونا گفت: از روز جمعه ممنوعیت تردد در آرامستانهای استان اصفهان اعمال می شود و دفن اموات با تعداد بسیار محدود را خواهیم داشت.

وی افزود: به علت کاهش سفر از طریق وسائل حمل و نقل عمومی ساعت فعالیت مترو از فردا به مدت ۱۰ روز از ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

با هرگونه تبلیغ تور گردشگری برخورد می شود

غلامی به تبلیغات تورهای گردشگری در فضای مجازی هم اشاره ای کرد و گفت: هرگونه تبلیغ تورهای گردشگری داخلی و خارجی در فضای مجازی پیگیری می شود و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان مجوز فعالان این حوزه که در این ایام نسبت به سفر تبلیغ کنند را به حالت تعلیق درمی آورد.

وی اضافه کرد: جلسه ای برای هماهنگی اصناف با بانکها، تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی با حضور استاندار برگزار می شود تا در این شرایط با فرجه زمانی اصناف کمتر دچار ضرر اقتصادی شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: روشنایی در پارک ها و بوستانها به کمتر از یک سوم کاهش یافته است و تمام دکه ها، اغذیه فروشی ها و اسباب بازی ها در پارک ها تعطیل است و شهرداری ها با هرگونه فعالیت مراکز در بوستانها برخورد خواهد کرد.

وی به ییلاق عشایر در سه شهرستان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: با اتخاذ تمهیدات اندیشیده شده اقدامات پیشگیرانه با همکاری سازمان امور عشایر استان اصفهان و تیم های بهداشت و درمان در حال انجام است تا عشایر در وضعیت نیمه قرنطینه قرار بگیرند.

موضوع آموزش حضوری دانشگاه سپهر پیگیری و برخورد می شود

غلامی در پاسخ خبرنگار ایراسین که از آموزش حضوری در برخی از مراکز دانشگاهی مانند موسسه آموزش عالی سپهر پرسید، اظهار کرد: تاکنون گزارشی نداشتیم ولی اگر موسسه سپهر به چنین اقدامی مبادرت کند پیگیری و برخورد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =