• ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
  • کد خبر: 12577
  • readingTime: ۲ دقیقه
نادر دست نشان

پس از وخیم شدن دوباره حال نادر دست نشان، برادر وی در صحبتی با یکی از شبکه های رادیویی به تشریح اوضاع فعلی او پرداخت.

به گزارش ایراسین، دست نشان درباره آخرین اوضاع قلب، ریه و کلیه نادر دست نشان گفت: او از یک هفته پیش و به دلیل ویروس کرونا به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه باید بگویم نادر اصلا وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: با دستگاه اکسیژن خون نادر را بالا آوردند، اخیرا از وی سی تی اسکن گرفتند که نشان می داد 35 درصد از ریه او درگیر است، متاسفانه شب گذشته کلیه های او جواب ندادند و از کار افتادند. قرار بود از امروز دیالیز او شروع شود اما خوشبختانه وضعیت کمی تغییر کرد و با دستگاه به صورت موقتی فعلا اوضاع کلیه او نیز بهتر شد اما قلب او در نوسان است.

دست نشان با بیان اینکه فعلا پزشکان به دنبال ایجاد یک شرایط یکنواخت برای نادر هستند، افزود: امیدوارم همه مردم و همه کسانی که طی سال ها که نادر برای آنها به میدان می رفت و خود را برای خوشحالی مردم به خطر می انداخت و مربیگری می کرد و با برتری تیمشان خوشحال  می شوند امیدوارم الان آنها هم با دعای خیر خود نادر را از یاد نبرند و با تشویق ها و حمایت های خود، او را به شرایط خوب و همیشگی اش برگردانند.

نادر دست‌نشان متولد۷ آذر ۱۳۳۸ در سید محله قائم‌شهر است. وی تمام دوران بازیگری خود را در تیم نساجی گذراند و زننده بیشترین گل های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است و به عنوان سرمربی نیز موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند و یک نائب قهرمانی جام حذفی را نیز در کارنامه دارد.

نادر فرزند کوچک خانواده است و دارای ۳ خواهر و ۵ برادر است. او فوتبال را نزد برادر بزرگتر خود رحیم دست‌نشان آغاز کرد. وی ابتدا در پست دروازه‌بان فعالیت می‌کرد ولی برای کمتر پاره شدن لباسهایش به توصیه پدرش که به فوتبال بازی کردنش حساس بود به پست هافبک آمد.

دست‌نشان هر ۳ دوره مربیگری A ،B  و C آسیا را زیر نظر استادان فیفا (ریچارد بیت انگلیسی، سوبرامانیان مالزیایی و برنارد شون آلمانی) پشت سر گذاشت است. پیش از اتمام این دوره‌ها در سال ۱۳۷۸، دست‌نشان دستیار کارلو سولدوی ایتالیایی در تیم ملی نوجوانان بود و توانست با این تیم به مقام چهارمی آسیا دست یابد.

دست‌نشان در تیم‌های بسیاری مربی گری کرده‌است و از او به عنوان یک مربی موفق در بالا آوردن تیمها به سطح نخست فوتبال ایران نام می‌برند؛ اما وی در هیچ تیمی به غیر از نساجی بیش از یک سال کار نکرده است. او در اولین دوره حضورش در نساجی از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱ سرمربی این تیم بود. آخرین تیمی که توسط این مربی به لیگ حرفه‌ای ایران صعود کرد صنعت نفت آبادان می‌باشد. نادر دست نشان در سال ۱۳۸۷ با تیم پگاه گیلان نیز نایب قهرمان جام حذفی ایران شد. وی نیز در سال ۱۳۸۸ مربی تیم نساجی مازندران مجددا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =