حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در حال بررسی موضوع ایجاد سفرهای ایمن در ایام نوروز هستیم و لازم است در این راستا بر تازیدن کرونا در جامعه تاکید شود.

حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای مهار کرونا در ایام عید نوروز اظهار داشت: هرگونه سفر از شهرهای قرمز یا نارنجی در ایام نوروز با نظارت دقیق انجام می شود و این سفرها ممنوع خواهد بود.

وی افزود: برنامه ریزی سفرهای نوروزی زیر نظر ستاد سفر استان اصفهان تحت شرایط ویژه با تاکید بر دستورالعمل های بهداشتی است.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه برخی از شهرهای استان خوزستان درروزهای اخیر به وضعیت قرمز تغییر پیدا کرده است، گفت: دو شهرستان اردستان و نطنز به وضعیت نارنجی رسیده است که زنگ هشداری برای ورود به موج چهارم تلقی می شود.

وی با تاکید بر اینکه عادی انگاری کرونا می تواند شرایط دشواری را در شب عید رقم بزند، تصریح کرد: پیش فروش و رزرو بلیت سفر از شهرهای قرمز ممنوع است و کنترل ورودی به استان در پایانه ها، راه آهن و فرودگاه با نظارت دقیق انجام می شود.

غلامی بیان داشت: پذیرش مسافر توسط هتلها، مهمانپذیرها و مهمان سراهای دستگاه های دولتی در راستای سفر ایمن و با ظرفیت محدود و گواهی ایمن از بهداشت میسر خواهد بود.

رئیس ستاد سفر استان اصفهان و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت:  ضروری است کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله کاهش تجمعات، کاهش ترددها، رعایت فاصله‌گذاری، رعایت نظافت شخصی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: اگرچه واکسیناسیون کرونا در بین کادر درمانی آی سی یو بیمارستانهای استان اصفهان در حال انجام است، اما تا نرسیدن جامعه به ایمنی کامل باید دستورالعمل های بهداشتی اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در اولویت قرار داد.

غلامی بیان داشت: باید به این نگرش که کرونا تمام شده است خاتمه داد و تمهیدات زندگی با کرونا را تا رسیدن جامعه به ایمنی مطمئن و اثربخشی درمان های کرونا تداوم داد.
وی با اشاره به ورود برخی پروازهای خارجی به اصفهان تاکید کرد: غربالگری و قرنطینه مسافران بر اساس قوانین و تاکیدات ستاد ملی کرونا با قاطعیت و جدیت دنبال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =