مسعود دانشمند

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: روند رکود حاکم بر بازار فولاد و اقتصاد جهانی تا شش ماه نخست سال 2021 تداوم خواهد داشت.

مسعود دانشمند در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شد که پیش بینی های مصرف فولاد در بازار جهانی کاهش یابد، اظهار داشت: از اواخر سال 2019 تاکنون که هنوز جهان به ایمنی جمعی نسبت به این ویروس دست نیافته است، چشم انداز کلی اقتصاد رو به افول است.

وی افزود: پیش بینی می شود در شش ماه نخست سال نو میلادی همان روند کاهش تولید و رکود در صنایع فولادی خارجی و داخلی حاکم باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه محدودیت های اعمال شده توسط دولت در ابتدای سال گذشته برای کنترل شیوع کرونا، فعالیت های تولیدی و بخش صنعتی وابسته به فولاد را تحت تاثیر قرار داد، گفت: از نیمه دوم سال 2019، به علت رکود در بخش تولید و تشدید رقابت های تجاری بین ایالات متحده و چندین شریک تجاری اصلی، ضمانت های ناکارآمد فولاد اتحادیه اروپا و برگزیت منجر به وخامت تجارت و مهار رشد سرمایه گذاری در سال گذشته پیش از همه گیری کرونا بوده است.

وی اضافه کرد: اگرچه رکود بر صنعت فولاد در سال گذشته میلادی از 2012 هم بدتر بود اما در کشور ما شرایط به گونه دیگر است و شاهد افزایش 300 درصدی فولاد ساختمانی هستیم این درحالی است که این افزایش منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن خواهد شد.

دانشمند بر همه گیری ویروس کرونا در سال گذشته میلادی تاکید کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا بر وضعیت بازار فولاد تاثیر گذاشت و عواقب بی سابقه ای را برای صنعت فولاد خارجی و داخلی پدید آورد.

وی افزود: بیکاری ظرفیت، کاهش نیروی کار و کاهش تولید در صنعت فولاد تا شش ماه آینده همچون سال گذشته ادامه خواهد داشت و فعالیت اقتصادی عادی با واکسیناسیون و ایمنی جمعی به دست خواهد آمد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بر ناگزیری واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: گشایش اقتصادی در عصر پساکرونا حاصل می شود و کشورهایی که از این اقدام دور بیفتند با محدودیت های جهانی فعالیت اقتصادی مواجه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =