حسن قاضی عسگر

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: 5 پروژه پیشران در منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان تعریف شده است و قرار است در آینده نزدیک عملیاتی شود.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به منطقه ویژه علم و فناوری اظهار داشت: منطقه ویژه علم و فناوری با هدف تمرکز منابع و نیروی انسانی استان بر موضوعات مهم و اولویت دار کشور و براساس معیارهایی پروژه های پیشران فناوری خود را انتخاب کرده است تا طبق فناوری روز دنیا، مسائل و مشکلات استان اصفهان به صورت نهادینه مرتفع شود.

وی افزود: شورای سیاست گذاری منطقه ویژه علم و فناوری از ابتدای سال گذشته به ریاست استاندار تشکیل شد تا به بهره گیری از ظرفیت های علمی و نوآوری، کسب و کارهای دانش بنیان و پایداری زیست محیطی در سطح ملی و بین المللی حاصل شود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از یک سال گذشته 5 پروژه پیشران در منطقه ویژه علم و فناوری تعریف شده است، گفت: پروژه پیشران «گلخانه های خودپایدار» با کاهش تولید دی اکسید کربن وارد فاز اجرایی شده و در آینده نزدیک این گلخانه ها به بهره برداری می رسد و به سایر استانهای کشور معرفی خواهد شد. 

شیرین سازی آب بدون پساب؛چاره نجات خوروبیابانک از بی آبی

وی اضافه کرد: یکی از پروژه های پیشران بسیار مهم «شیرین سازی آب بدون پساب» با تکنولوژی بومی در شهرستان خوروبیابانک است تا با کمک این روش به روش تبخیری استحصال پتاس خاتمه داده شود و آینده شهرستان «خوروبیابانک» در گرو این تکنولوژی خواهد بود.

قاضی عسگر به پروژه پیشران دیگری در منطقه ویژه علم و فناوری گریزی زد و توضیح داد: پروژه «تله مدیسین» یا «دورپزشکی» می تواند در راستای عدالت پزشکی موثر باشد و شهروندان در تمام نقاط استان اصفهان بتوانند از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بهره مند شوند.

توسعه و حمایت از ساخت ایمپلنت های دندانی در اصفهان

وی افزود: پروژه پیشران دیگر، در منطقه ویژه علم و فناوری به استفاده از تکنولوژی روز در مدیریت و استحصال «پساب و ضایعات مربوطه» است.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان به پروژه «ایمپلنت های دندانی» به عنوان آخرین پروژه پیشران تعریف شده در منطقه ویژه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: قرار است با بسیج امکانات استان اصفهان، ایمپلنت های دندانی در داخل کشور تولید شود تا ارز کمتری به آن تخصیص یابد.

نیازسنجی و رونق تولید هدف تعریف طرح های پیشران در منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان

وی مبنای تعریف پروژه های پیشران در منطقه علم و فناوری استان اصفهان را بر اساس نیازسنجی استان اصفهان اعلام کرد و افزود: طرح های تعریف شده در این منطقه می تواند علاوه بر نیاز استان اصفهان به نیاز ملی هم پاسخ دهد. قرار است منطقه ویژه علم و فناوری پیرامون خط یک مترو از دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی آغاز  شود و تا میدان امام خمینی روبروی ایستگاه قدس که کارخانه علم و فناوری جانمایی شده و به زودی احداث می شود، ادامه  یابد.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =