تصفیه خانه

مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه گفت : تامین 15 درصد آب مورد نیاز شرکت از محل پساب های صنعتی و همچنین 15 درصد دیگر از محل تصفیه پساب های شهری؛ اقدام مهمی است که از ابتدای سال جاری صورت گرفته و مجموعا 30 درصد از آب مورد نیاز خطوط تولید فولاد مبارکه از طریق تصفیه و بازچرخانی این پساب ها تامین شده است.  

سید امیر طباطبائیان مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری در این واحد گفت: مهمترین دستاورد واحد ما تامین مواد انرژی و سیالات خطوط تولید به صورت پیوسته بوده است. همچنین ما در سال جاری تامین اکسیژن بیمارستان های کرونایی را هم بر عهده داشتیم و تقریبا 4500 تن اکسیژن از اول تیرماه تا کنون به صورت رایگان به بیمارستان ها تحویل داده شده است. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان محور اصلی این کار بوده ولی تلاش کردیم این عرضه را به کل کشور انجام دهیم و هر بیمارستان یا دانشگاه علوم پزشکی از هر استانی درخواست کرده ما این درخواست را بی جواب نگذاشته ایم.

طباطبائیان در ادامه افزود: بر اساس نرخ وزارت صنعت، ارزش ریالی اکسیژن مایعی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان های کشور قرار گرفته است؛ تا الان حدود 12 تا 13 میلیارد تومان بوده است و به امید خدا تا آخر سال این کار ادامه خواهد داشت.

مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه همچنین به تامین آب از طریق پساب های شهری و صنعتی اشاره کرد و افزود: تامین 15 درصد آب مورد نیاز شرکت از محل پساب های صنعتی و همچنین 15 درصد دیگر از محل تصفیه پساب های شهری اقدام دیگری است که از ابتدای سال جاری صورت گرفته و مجموعا 30 درصد از آب مورد نیاز خطوط تولید فولاد مبارکه از طریق تصفیه و بازچرخانی این پساب ها تامین شده است.  

وی به دیگر اقدامات مهم این واحد پرداخت و گفت: راه اندازی پمپ خانه انتقال پساب زرین شهر، راه اندازی تصفیه خانه استحصال پساب شهری در فولاد مبارکه به منظور استفاده مجدد از پساب‌های شهری، اورهال یکی از توربین های نیروگاه، تعمیرات کامل واحد اکسیژن توسط خود پرسنل واحد اکسیژن، توقف سالیانه نورد گرم و انجام حجم زیادی از فعالیت های تعمیراتی در این قسمت از دیگر دستاوردهای مهم این واحد در سال جاری است.

طباطبائیان با بیان این مطالب خاطرنشان کرد: واحد انرژی و سیالات فولاد مبارکه یکی از قسمت‌های اصلی خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه است و تأمین انرژی و سیالات موردنیاز نواحی و خطوط تولید شرکت را بر عهده دارد. این واحد از 8 قسمت تصفیه آب و پساب، دفتر فنی تعمیرات، گروه فنی تولید، توزیع سیالات، اکسیژن و هیدروژن، توزیع برق، نیروگاه، و تولید آب‌های صنعتی تشکیل شده است.

وی در خاتمه به تولیدات و خدمات این ناحیه اشاره کرد و افزود:  تولید انواع آب شامل صنعتی، آشامیدنی، دمین یا بدون یُن، آب سرد، آب فوق گرم، اکسیژن، نیتروژن، هوای فشرده، آرگون، HNX، هیدروژن، انرژی الکتریکی، تصفیۀ انواع پساب‌های صنعتی، بهداشتی، شیمیایی و شهری و بهسازی و کنترل آب‌های گردشی در نواحی تولید و خرید و توزیع برق و گاز طبیعی از شبکه‌های سراسری از جمله خدمات این واحد است و از طریق شبکه گستردۀ توزیع برق و سیالات، کلیۀ محصولات تولیدی بین واحدها و فرایندهای تولیدی توزیع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =