بهادر احرامیان مدیرعامل فولاد یزد

نائب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد به ایراسین گفت: تحریم ها هزینه های صادرات فولاد را افزایش داده است و مانع صادرات نشده است و در سال جدید میلادی به گشایش های اقتصادی امیدواریم.

بهادر احرامیان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به گشایش های اقتصادی در سال نو میلادی با توجه به واکسیناسیون جهانی کرونا اظهار داشت: با آغاز سال 2021، بارقه هایی از امید شکل گرفته است تا فعالیت اقتصادی به روال قبلی برگردد و با افزایش تقاضا، قیمت رشد می کند.
وی افزود: پیش بینی می شود این رشد فزاینده قیمت در صنعت فولاد شش ماه تا یک سال تداوم داشته باشد و در دو هفته اخیر شاهد رشد جهشی قیمت فولاد در مقیاس جهانی بوده ایم.
نائب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد با بیان اینکه بازار داخلی فولاد از بازار جهانی فاصله دارد، تصریح کرد: برخلاف دیگر کشورهای دنیا، موج رشد در صنعت فولاد دیرتر به کشور ما می رسد اما واکسیناسیون قطعا صنعت فولاد را دچار جهش خواهد کرد.
وی با بیان اینکه طرح های توسعه ای در رشد داخلی صنعت فولاد موثر است، بیان داشت: علت اصلی تفاوت نرخ ها در بازار داخلی و جهانی ثابت بودن قیمت های داخلی است که با آغاز واکسیناسیون می توان با بررسی مدیریت بازار می توان وضعیت بازار داخلی را بررسی کرد.
احرامیان مهمترین چالش صنعت فولاد داخلی را کمبود مواد اولیه دانست و گفت: خوشبختانه با افزایش تولید گاز، صنایع فولادی کشور با کمبود گاز مواجه نیستند و عدم تعادل در توزیع مواد اولیه از چالش های این بخش است.
وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید در امریکا و حذف سیاست فشار حداکثری به گشایش صادراتی امیدوار هستیم و قطعا وضعیت ما بدتر از گذشته نخواهد بود.
نائب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد تاکید کرد: هیچ گاه تحریم ها نتوانستد مانع از صادرات فولاد به کشورهای مقصد شود بلکه هزینه های صادرات افزایش یافته است چراکه تحریم ها اساسا در راستای منع واردات، تجارت خارجی و صادرات نبودند بلکه هدف آنها افزایش هزینه های صادراتی بوده است. چنانجه این محدودیت ها کمتر شود می توان با هزینه کمتری نسبت به صادرات فولاد اقدام کرد.

انتها/
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =