سید محمد طباطبایی

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: خوشبختانه تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان نتایج خوبی گرفته و جایگاه خوبی در جدول دارد.

به گزارش ایراسین، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به همراه معاونین خود با حضور در هیات فوتبال با مسئولین این هیات دیدار و گفتگو کرد.

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: اگر امروز صحبت از فوتبال اصفهان می‌شود، صحبت از بیش از ۴۰ درصد فعالیت فوتبالی کشور است، نه فقط  به خاطر حضور باشگاه های فولادمبارکه سپاهان و ذوب‌آهن بلکه به خاطر حجم انبوه برگزاری مسابقات، علاقه مندی که در سطح استان اصفهان فوتبال وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اتفاق خیلی خوبی در مجمع انتخابات رییس هیات  فوتبال استان اصفهان رخ داد و آن برگزاری یک انتخابات سالم و به دور از هر گونه حاشیه و درنهایت انتخاب آقای علی طاهری بود که اداره کل ورزش و جوانان نیز همواره در کنارهیات فوتبال به عنوان یکی از هیات های پرمخاطب استان اصفهان خواهد بود تا رئیس هیات بتواند برنامه‌های خود را در جهت رشد و توسعه فرا ملی فوتبال استان اصفهان عملیاتی کند.

سید محمد طباطبایی اظهار داشت: زمانیکه به طور عمیق به پیشینه و مکتب فوتبال اصفهان نگاه می کنیم، از دل این مکتب انسان های بزرگی همچون مرحوم استاد محمود یاوری  و دیگر بزرگان به ورزش کشور معرفی شده اند، باشگاه های ذوب‌آهن و فولادمبارکه سپاهان هم در اخلاق و هم مباحث فنی جزء باشگاه های نمونه بوده اند که درس فوتبال و اخلاق را به باشگاه های دیگر دیکته کرده اند و این همان فوتبال ناب اصفهان است.

مدیرکل ورزش و جوانان تاکید کرد: هیات فوتبال استان فقط برگزار کننده مسابقات نیست، بلکه این هیات متولی فوتبال استان اصفهان می باشد، تمام مباحث فوتبالی اعم از فوتبال ساحلی و فوتسال باید از چرخه و کانال هیات فوتبال استان اصفهان عبور کند. باشگاه‌هایی موفق خواهند بود که همراه و هم راستا با سیاست‌های کلان هیات فوتبال استان گام بردارند و در این پروسه هم افزایی و همراهی خود را نشان دهند.

وی به شرایط جدولی دو تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ برتر ایران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تیم فولاد مبارکه سپاهان نتایج خوبی گرفته و جایگاه خوبی در جدول دارد و امیدواریم این موفقیت تا پایان لیگ ادامه دار باشد، اما جایگاه کنونی ذوب‌آهن شایسته فوتبال اصفهان و مکتب ذوب‌آهن نیست، برای جواد محمدی شفای عاجل مسئلت دارد و در ادامه از اعضای هیئت مدیره این باشگاه می خواهم که در راستای سیاست های باشگاه ذوب آهن و مدیرعاملش حرکت کنند، همچنین آقای منصور یزدی‌زاده مدیرعامل  کارخانه ذوب‌آهن باید نقش محوری خود را در این جریانات ایفاء کند و از مدیرعامل باشگاه حمایت نماید.

سید محمد طباطبایی ادامه داد: چتر حمایتی اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان اصفهان روی سر این باشگاه های استان می باشد، هیچ شکاف و تفرقه ای بین اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال و باشگاه های استان اصفهان وجود ندارد چراکه کسب افتخار توسط باشگاه های استان در میادین ملی و بین المللی افتخار برای ورزش استان و کشور محسوب می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه نگاه فدراسیون همیشه به فوتبال استان اصفهان نگاه ویژه ای بوده است، گفت: فوتبال استان برخوردار از سرمایه انسانی، نیروی انسانی، تفکر، اندیشه، ایده، ایثار، گذشت و ... می باشد، مردمانی در استان اصفهان هستند که می توانند نقش کلیدی و محوری در همه مباحث و حوزه ها ایفا نمایند و اصفهانی ها می توانند کمک بسزایی به بدنه ورزش و دیگر مقوله ها داشته باشند.

وی افزود: نگاه فدراسیون به فوتبال اصفهان نباید استانی یا ملی باشد، بلکه باید نگاه آن رویکرد بین المللی باشد چراکه تیم های بزرگ آسیایی چندین بار برای مسابقه با سپاهان و ذوب آهن به اصفهان آمده اند و این دو تیم در اکثر لیگ قهرمانان آسیا حضوری موفق داشته اند، حضور تیم های اصفهانی در لیگ‌های کشور همیشه آبروی لیگ‌ها بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید نگاه‌ ویژه ای به شهرستان‌ها شود تا فوتبال به نتیجه مطلوبی برسد. شهرستان کاشان را باید یکی از ظرفیت‌های مهم فوتبال استان دانست چرا که دارای زیرساخت‌های مطلوب است، این شهرستان دارای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری است. ما درهر شهرستانی زمین چمن و سالن داریم پس باید براساس ای ظرفیت های موجود بتوانیم یک برنامه و سیاست گذاری خیلی خوبی داشته باشیم تا به اهدافمان دست یابیم.

سید محمد طباطبایی پیرامون بحث آسیا ویژن خاطر نشان کرد: بحث آسیا ویژن، نگاه آسیا به فوتبال ایران بود ولی متاسفانه  در این فرصت پیش آمده  تنها به برگزاری مسابقات در رده های پایه اکتفاء شد و فقط نام آسیاویژن را یدک کشیدیم، امروز باید دیدگاه مان را آنقدر وسیع کنیم که نگاه آسیا باز معطوف به این استان شود، در این راه دو باشگاه ذوب‌آهن و فولاد مبارکه سپاهان می توانند به ما کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با تقدیر از جامعه داوری استان اصفهان گفت: جامعه داوری اصفهان از گذشته تاکنون خدمات قابل توجهی  به فوتبال ایران کرده است و ظرفیت بسیاری خوبی دارد و داوران این استان بی حاشیه ترین و پاک ترین داوران بوده اند که در این راه آقای مهدی اخوان می تواند بازهم با پرورش داوران جوان، شاهد تعداد هرچه بیشتر از داوران استان اصفهان در لیگ های مختلف ملی و حتی بازی های آسیایی باشیم.

وی در پایان با تاکید بر تدوین برنامه چهار ساله هیات فوتبال استان اصفهان افزود: انتظار می رود در کنار تدوین برنامه چهار ساله هیات، شورای راهبردی فوتبال استان با حضور پیشکسوتان، اندیشمندان و  تشکیل شود و همچنین کمیته روابط عمومی این هیات در انعکاس اخبار، تصاویر و ... بسیار حرفه ای عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =