• ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
  • کد خبر: 9714
  • readingTime: ۴ دقیقه
فولادمبارکه

عرضه محصولات ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم‌خانگی در بورس کالا، رشد 86 درصدی تولید محصولات ویژه خطوط آنیلینگ فولاد مبارکه، بی‌نیازی کشور از واردات قطعات ویژۀ ریخته‌گری، ثبت سومین رکورد تولید در فولاد هرمزگان طی چهار ماه اخیر، تحقق 101 درصدی برنامۀ تولید در شرکت فولاد سفیددشت در کنار درخشش روابط عمومی فولاد مبارکه در پانزدهمین جشنوارۀ ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور مهمترین رویدادهای این شرکت در هفته گذشته بود.

به گزارش ایراسین؛ در هفتۀ گذشته با اینکه عرضه محصولات اصلی فولاد مبارکه از قبیل ورق گرم و ورق گالوانیزه در بورس عرضه نشد اما جمع کل ارزش معاملات این شرکت باعرضه محصولات جدید آن به بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰میلیارد ریال رسید.این شرکت در هفته گذشته برای اولین بار محصولات ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم‌خانگی را در بورس کالا عرضه کرد.

۵۵.۰۰۰تن ورق سرد خودرو با قیمت میانگین هر تن از این محصول به ۱۷۳میلیون و ۴۹۱هزار ریال رسید و جمع کل معاملات این محصول نیز به ۹هزار و ۵۴۲میلیارد ریال رسید که بخش مهمی از کل معاملات این شرکت در هفته گذشته را در بر می‌گیرد.همچنین در هفته قبل شاهد عرضه ۱۲.۰۰۰تن ورق سرد لوازم‌خانگی بودیم که برخلاف ورق سرد خودرو با تقاضای ضعیفی همراه بود و صرفاً ۷.۵۰۰ تن تقاضا برای این عرضه ثبت گردید. نرخ پایه و معاملاتی این محصول نیز ۱۷۳ میلیون و ۴۹۱ هزار ریال بود و جمع کل معاملات آن به ۱ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال رسید. علاوه بر این در هفته گذشته همچنین شاهد عرضه و معامله ۳.۵۰۰ تن ورق قلع اندود توسط این شرکت بودیم. قیمت میانگین معامله‌شده آن به ۲۱۹ میلیون و ۴۰ هزار ریال به ازای هر تن رسید و جمع کل معاملات آن به ۷۶۶ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال رسید.

اما شاید مهمترین خبر تولیدی هفته گذشته در فولاد مبارکه، رشد 86 درصدی تولید محصولات ویژه این شرکت باشد. این اتفاق به همت تلاشگران خطوط آنیلینگ 2 و 3 و شست‌وشوی الکترولیتی ناحیۀ نورد سرد فولاد مبارکه افتاده است و واحد باکس آنیلینگ شمارۀ 2 و 3 این شرکت موفق شد در مجموع با تولید 22932 تن در آذرماه سال جاری تولید محصولات ویژه این شرکت را 86 درصد افزایش دهد. میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال قبل 12329 تن بوده است.

بی‌نیازی کشور از واردات قطعات ویژۀ ریخته‌گری خبر مهم دیگر این شرکت در هفته گذشته بود. این اتفاق با حمایت و همکاری کارشناسان واحدهای نسوز و خرید فولاد مبارکه و شرکت سازندۀ داخلی دیرگدازهای ویژۀ زاگرس رخ داد و امکان تولید انواع قطعات ویژۀ ریخته‌گری در کشور فراهم و صنعت فولاد کشور از واردات این قطعات بی‌نیاز شد. این قطعات ویژۀ ریخته‌گری وظیفۀ کنترل و هدایت جریان مواد مذاب از کوره تا قالب ریخته‌گری را بر عهده دارند و ساخت انواع لدل شرودها، استوپرها، نیم‌نازل‌ها و نازل‌های ریخته‌گری، نازل‌های غوطه‌وری تاندیش، نازل‌های پاتیل ریخته‌گری که از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخورهستند؛ به همت کارشناسان فنی و بازرگانی فولاد مبارکه و شرکت دیرگدازهای ویژۀ زاگرس فراهم شد..

ثبت سومین رکورد تولید در فولاد هرمزگان طی چهار ماه اخیر، خبر مهم دیگر این مجتمع صنعتی در بخش تولید بود. فولاد هرمزگان که از زیرمجموعه های مجتمع فولاد مبارکه محسوب می شود توانست برای سومین بار در چهار ماه اخیر، رکورد تولید ماهانه خود را جابه‌جا کنند و با تولید 139 هزار و 478 تن تختال و ثبت رکوردی تازه به جا بگذارد. رکوردهای قبلی تولید در این شرکت مربوط به ماه‌های شهریور و آبان و به ترتیب به میزان 137 هزار و391 تن و 138 هزار و 226 تن بوده است.

اما آخرین خبر تولیدی مجتمع فولاد مبارکه، مربوط به شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری است. این شرکت با تولید 76 هزار و 209 تن محصول در آذرماه، علاوه بر ارتقای 1036 تنی رکورد ماهانه، توانسته است در برنامۀ تولید 9 ماه نخست سال 99 به میزان 101 درصد اهداف خود دست پیدا کند. همچنین تولید 621 هزار تن آهن اسفنجی در سال جاری، از رشد 13 درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد. این شرکت همچنین دست‌یابی به 800 هزار تن آهن اسفنجی تا پایان سال در دستورکار خود قرار داه است.

ولی مهمترین اتفاقات دیگر شرکت فولاد مبارکه در هفته گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی رقم خورد. در سومین اجلاس استانی نماز عباس رضایی استاندار اصفهان با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید و لوح تقدیر از مهندس عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، به‌پاس فعالیت‌های ارزشمند در حوزۀ نماز تقدیر کرد. این نشست با حضور مجازی حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامۀ نماز کشور و حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعۀ کاشان و حضور استاندار اصفهان، مدیرعامل فولاد مبارکه، اعضای ستاد اقامۀ نماز و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری استان در محل استانداری اصفهان برگزار شد.

اما این تنها رویداد فرهنگی هفته نبود و درخشش روابط عمومی‌های فولاد مبارکه در پانزدهمین جشنوارۀ ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور، مهمترین اتفاق هفته گذشته این شرکت بود. در آیین اختتامیۀ پانزدهمین جشنوارۀ ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور که در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی تهران برگزار شد،  روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با کسب 7 عنوان برتر و روابط عمومی فولاد هرمزگان نیز با کسب چهار عنوان برتر خوش درخشیدند. کسب رتبۀ اول در بخش‌های کاریکاتور و پوستر در سطح ملی، کسب رتبۀ دوم در بخش اینفوگرافی در سطح ملی و بخش فیلم‌های مستند و همچنین کسب رتبۀ دوم در بخش‌های کلیپ، تیزر و خلاقیت نیز از افتخارات روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در این جشنواره بود. روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان نیز از جمله روابط عمومی‌های موفق در این دوره با کسب ۴ عنوان برتر و دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره به پاس تلاش‌های صورت‌گرفته موردتقدیر قرار گرفت.روابط عمومی فولاد هرمزگان موفق به کسب رتبۀ اول کشوری تبلیغات، رتبۀ اول کشوری انتشار کتاب، رتبۀ دوم کشوری انتشار مقاله و رتبۀ دوم استانی طراحی و انتشار ویژه‌نامه گردید.

آخرین رویداد فرهنگی هفته اخیر هم به ادای احترام کادر درمان شرکت فولادمبارکه به مقام شامخ شهدا اختصاص دارد. همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و جمعی از مدافعان سلامت و اعضای کادر درمان بهداری شرکت فولاد مبارکه با حضور در محل معراج الشهدای شرکت با مدافعان گلگون‌کفن میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا تجدید میثاق کردند. تجلیل از زحمات شبانه روزی مدافعان سلامت با حضور معاون نیروی انسانی و سازماندهی و مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولادمبارکه صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =