• ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
  • کد خبر: 9642
  • readingTime: ۱ دقیقه
مرحوم محمود حریری

مراسم یادبود مرحوم محمود حریری بنیانگذار باشگاه سپاهان در شهر رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایراسین، در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ساعت 15 روز سه‌شنبه دوم دی ماه در شهر رفسنجان میهمان تیم مس می باشد.

طی هماهنگی‌های صورت گرفته بین هیات فوتبال استان کرمان و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، فردا صبح(سه‌شنبه دوم دی ماه) مسئولین هیات فوتبال استان کرمان به اتفاق مدیران باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با حضور در بهشت زهرای رفسنجان بر آرامگاه ابدی مرحوم محمود حریری حاضر می‌شوند و یاد و خاطره این بزرگمرد عرصه ورزش را گرامی می‌دارند.

مرحوم محمود حریری در بهمن ۱۳۰۹ در رفسنجان به دنیا آمد و در خرداد ۱۳۷۴ دار فانی را وداع گفته و در همان شهر محل تولدش به خاک سپرده شده است. وی از بازیکنان و مربیان سابق فوتبال و یکی از فرهیختگان مکتب شاهین و بنیانگذار باشگاه سپاهان اصفهان است که در سال ۱۳۳۲ این باشگاه را با الگوبرداری از شاهین تهران، با نام شاهین اصفهان تأسیس کرد. حریری پس از تشکیل باشگاه شاهین اصفهان، بین شهرهای اصفهان و تهران در رفت و آمد بود تا با وسواس خاصی این تیم را به قدرت اول فوتبال اصفهان نیز تبدیل کند.

ایشان به مسائل فرهنگی و اخلاقی در باشگاه اهمیت زیادی داده و بر علم و تحصیل بازیکنان تیم نیز تأکید داشته است. حریری فارغ‌التحصیل دانشسرای تربیت بدنی بود. او از بازیکنان باشگاه فوتبال شاهین تهران، تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان و مدیران باشگاه شاهین اصفهان (سپاهان کنونی) بوده است.

گفتنی است تاکنون بازیکنانی نظیر ولی میرزایی، علی حاج‌اکبری، عباس محمدی و محسن ایران‌نژاد از استان کرمان در تیم فوتبال سپاهان توپ زده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =