ماشین آلات معدنی

وزارت صمت گزارشی از عملکرد 8ماهه شاخص‌های صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده است و بر اساس آن شاهد رشد ۷۱.۲درصدی در سرمایه گذاری خارجی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت، همچنین رشد صدور پروانه اکتشاف معادن هستیم.

به گزارش ایراسین، بر پایه آمارهای منتشر شده وزارت صمت، در بخش صنعت جواز تاسیس در ۸ ماهه سال ۹۹ به به عدد ۲۵هزارو۱۰۸ فقره رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد ۴۵.۴ درصدی همراه گشته است. همچنین پروانه بهره برداری در بخش صنعت در مدت هشت ماهه امسال به تعداد۴هزارو ۵۶۵فقره صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱.۶درصدی داشته است.

در حوزه معدن نیز می بینیم، تعداد مجوزهای صادره برای پروانه اکتشاف در ۸ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲.۵درصدی همراه شده و از ۵۷۵فقره در سال ۹۸ به ۶۴۷فقره در ۸ماهه اول امسال رسیده است‌.

در خصوص گواهی کشف معدن نیز این رشد هرچند اندک وجود داشته و از عدد ۳۲۲فقره در سال ۹۸ به ۳۳۹فقره در هشت ماهه ۹۹ رسیده و رشد ۵.۳درصدی را به ثبت رسانده است.

در آخرین مرحله فعالیت معدنکاری یعنی بهره برداری از معادن نیز می بینیم که در هشت ماهه ۹۹ رشد ۵.۹درصدی ثبت شده و تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در این مدت ۴۱۰ فقره بوده است.

رشد در سرمایه مجوزهای صادره ۸ماهه سال ۹۹

در بخش رشد در سرمایه مجوزهای صادره نیز مشاهده می شود: در حوزه صنعت سرمایه مجوز صادره برای جواز تاسیس با رشد ۴۸.۶درصدی همراه شده و در حوزه پروانه بهره برداری نیز این رشد بسیار قابل توجه بوده و ۳۸۹.۷درصد رشد در سرمایه مجوزهای صادره سال ۹۹ نسبت به ۸ماهه سال قبل به ثبت رسیده است.

در بخش معدن نیز این رشد به مقدار ۹درصد ثبت شده و سرمایه مجوزهای صادره از عدد ۷۷۴میلیاردریال در ۸ماهه ۹۸ به ۸۴۴میلیارد ریال در مدت مشابه سال ۹۹ رسیده است.

لازم به ذکر است رشد سرمایه‌گذاری در مدت یاد شده امسال به دلیل صدور پروانه‌های بهره‌برداری شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با سرمایه گذاری بیش از ۵۵۸.۳هزارمیلیارد ریال ، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۸.۴ هزارمیلیارد ریال و مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۶.۲هزار میلیارد ریال بوده است.

رشد در بخش اشتغال صنعت و معدن

اشتغال مجوزهای صادره هشت ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز در بخش صنعت و معدن با رشد همراه شده است به این شکل در بخش صنعت و جواز تاسیس رشد ۴۱.۲ درصدی، پروانه بهره برداری رشد ۳۵.۸ درصدی و در بخش معدن و پروانه بهره برداری نیز رشد ۲.۴ درصدی به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در خصوص وضعیت طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوبه در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در ۸ ماهه سال ۹۹ می‌بینیم که تعداد آنها با رشد ۳۶.۴درصدی همراه شده و از ۵۵ فقره در سال ۹۸ به ۷۵فقره رسیده و کل حجم سرمایه‌گذاری خارجی در ۸ماهه ۹۸ که عدد ۵۹۷میلیون دلار بوده در مدت مشابه امسال به ۱۰۲۲میلیون دلار رسیده و رشد ۷۱.۲درصدی را به ثبت رسانده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =