• ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
  • کد خبر: 9564
  • readingTime: ۱ دقیقه
سرور بختی

باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان به عنوان مرکزی برای برگزاری مسابقات مشترک برای ترویج دیپلماسی ورزشی میان کشورهای عضو اکو نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش ایراسین، در دیدار سرور بختی رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با اشاره به ظرفیت ورزش برای ایجاد نزدیکی میان ملت‌ها ابراز امیدواری شد که این باشگاه بتواند به‌عنوان مرکزی برای ترویج «دیپلماسی ورزشی» میان کشورهای عضو اکو نقش‌آفرینی کند.

سرور بختی رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در این دیدار ضمن تأکید بر جایگاه ورزش به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم نزدیکی بین ملت‌های منطقه اکو ابراز امیدواری کرد، باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بتواند به‌عنوان مرکزی برای برگزاری مسابقات مشترک در جهت ترویج «دیپلماسی ورزشی» میان کشورهای عضو اکو نقش‌آفرینی کند.

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از امکانات و سوابق این باشگاه برنامه‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف ورزشی برای همکاری‌های مشترک به رئیس مؤسسه فرهنگی اکو پیشنهاد کرد که با استقبال رئیس مؤسسه فرهنگی اکو روبه‌رو شد.

ساکت در پایان این دیدار ضمن اهدای یادبود ورزشی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به رئیس مؤسسه فرهنگی اکو از وی برای بازدید رسمی از این باشگاه معتبر ایرانی دعوت به عمل آورد.

مؤسسه فرهنگی اکو در دوره جدید فعالیت خود به ریاست آقای سرور بختی، پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی خود را برای نزدیک‌تر شدن ملت‌های منطقه اکو با استفاده از ابزارهایی نظیر گردشگری فرهنگی و دیپلماسی ورزشی در دستور کار خود قرار داده است.

مؤسسۀ فرهنگی اکو یک نهاد بین‌المللی است که با هدف تحکیم قرابت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی و ادبی میان کشورهای عضو با دیگر کشورها تأسیس شده است.

 سازمان همکاری های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.

در حال حاضر پیمان اکو با عضویت ۱۰ کشور شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، و پاکستان یکی از قدیمی ترین پیمان های منطقه ای است که در سه حوزه اقتصادی، فرهنگی و علمی فعالیت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =