جلال دانش مدیرعامل شرکت فن آوری پایا مواد

مدیرعامل شرکت فن آوری پایا مواد گفت: ما در شرکت پایا مواد موفق به بومی سازی فنر دریچه کشویی پاتیل مذاب شدیم؛ قطعه فوق ایمنی با حساسیت بالا برای پاتیل های 150 تا 200 تن در صنایع ریخته‌گری کاربرد دارد.

جلال دانش مدیرعامل شرکت فن آوری پایا مواد در گفتگو با خبرنگار ایراسین گفت: ما در شرکت پایا مواد موفق به بومی سازی فنر دریچه کشویی پاتیل مذاب شدیم که برای پاتیل های 150 تا 200 تن در صنایع ریخته‌گری کاربرد دارد.

وی در ادامه به اهمیت ساخت این قطعه اشاره کرد و افزود: اهمیت ساخت این فنر در این است که باید قطعه خواص فنری خودش را در دمای بالا حفظ کند یعنی با شرایط کاری و دمایی که باید تحمل بکند؛ همچنان خواص فنری خود را حفظ و افت پیدا نکند.

جلال دانش به اهمیت ویژه و کاربرد این فنر بسیار حساس اشاره کرد و گفت: فنری که زیر دریچه پاتیل مذاب است در صورتی که از کارایی لازم برخوردار نباشد و خواص فنری خود را در دمای زیاد از دست بدهد، می تواند باعث حوادث بزرگی شود که بدترین آن این است که دریچه در حین جابجایی باز شود و مثلا ۲۰۰ تن مواد مذابی که از کوره قوس به سالن فولاد سازی در حال انتقال است؛ از ارتفاع ۳۰ متری سقوط ‌کند و روی سر افراد و تجهیزات ریخته شود و آسیب‌های جدی و هزینه‌های هنگفتی به بار بیاورد. لذا این قطعه یک قطعه فوق ایمنی است و حساسیت بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت فن آوری پایا مواد به استفاده از فناوری های پیشرفته در ساخت این قطعه پرداخت و افزود: خوشبختانه ساخت این فنر با موفقیت تولید و اجرایی شده است و در ساخت آن از فناوری پیشرفته‌ای استفاده شده است و باید بدانید تکنولوژی ساخت این نوع فنری که ما ساختیم؛ به صورت انحصاری در اختیار یک شرکت آلمانی بود و ما با توجه به تجربه خیلی زیادی در ساخت فنرهای سوپر آلیاژی داشتیم ( فنرهایی که در بخش تجهیزات سر چاهی و درون چاهی نفت و گاز، تجهیزات پالایشگاهی، نیروگاهی، پتروشیمی و... استفاده می شود) با مهندسی معکوس روی نمونه های آلمانی توانستیم بومی سازی این قطعه را انجام دهیم.

مهندس دانش به ضرورت ثبات اقتصادی برای توسعه تولید دانش بنیان پرداخت و گفت: برای توسعه تولید های دانش بنیان باید ثبات اقتصادی در کشور حاکم باشد. به گونه ای که بخش تولید و دانش بنیان جذابیت و سود دهی بیشتری نسبت به سایر بخش های دیگر اقتصاد داشته باشد. باید یک کار تولیدی و دانش بنیان از نظر اقتصادی نسبت به سایر کسب و کارها ارزش افزوده بیشتری تولید کند نه اینکه مثلا خرید و فروش خودرو یا دلار سود دهی بیشتری داشته باشد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیاست های خوبی برای بخش تولید و تولید دانش بنیان در نظر گرفته شده است یعنی هم در صدور مجوز واردات سختگیری های انجام می شود و هم در بخش حمایت از تولید های دانش بنیان اتفاق های خوبی افتاده است و در مجموع تولید دانش بنیان در وضعیت خوبی قرار گرفته است و اگر ثبات اقتصادی حاکم شود شرایط به مراتب بهتر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =